Artık bildiğiniz gibi, anahtar kelime araştırması, sayfanızı yazmadan veya içerik yayınlamadan önce yapmanız gereken en önemli işlemlerden biridir.
İçeriğiniz için en uygun anahtar kelimeleri nasıl araştıracağınıza gelince, çevrimiçi olarak kullanılabilen birçok araç var ve bugün Best4SEO’da size mevcut en önemli anahtar kelime araştırma araçları konusunda rehberlik edeceğiz.
Anahtar kelimeler rastgele seçilmemeli, tam olarak sayfanızla veya gönderi içeriğinizle alakalı olmalı ve daha da önemlisi, hedef coğrafi bölgenizde en fazla aranma hacmine sahip kelimeler olmalıdır.
1-SEMrush
Semrush ile sadece bir tohum kelime girmezsiniz ve Semrush ile ilgili tüm anahtar kelime fikirlerini üretir. SEMrush, rakibinizin sıraladığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur.
İşte nasıl çalıştığı:
Arama bölümüne rakibinizin alan adını girin ve bir ülke seçin
Organik anahtar kelimeleri bulmak ve rakibinizin web sitesine gelen trafiği ve bunun onlar için ne kadar değerli olduğunu (trafik maliyeti) görmek için organik arama bölümüne bir göz atın.
Tam olarak hangi arama sorgularını sıraladıklarını görmek için organik anahtar kelimeleri iyi inceleyin.
SEMrush’ın veritabanından uzun bir anahtar kelime listesi oluşturmak için sihirli anahtar kelime aracını kullanın. Bu araç, çok rekabetçi olan anahtar kelime varyasyonlarını ortaya çıkarmanıza yardımcı olur ve sıralaması daha kolay olan alternatifler sunar.
SEMrush’ın tek dezavantajı maliyetli olmasıdır. Ancak, SEO konusunda ciddiyseniz, bunun için ayda 100 $ + yatırım yapmaya istekli olmalısınız.
2-Soovle
Bir arama sorgusu yaptığınızda arama motorlarının size nasıl önerilerde bulunduğunu biliyor musunuz? Soovle tüm bu önerileri tek bir yerde topluyor. Google, Yahoo, YouTube, Bing, Amazon, Wikipedia ve diğerlerinden anahtar kelime önerileri alın.
Soovle’ın ana avantajı, gezinmesinin kolay olması, ancak arayüz tasarımının modası geçmiş görünmesi ve insanları uzaklaştırabilmesi ve her şeyi kapsayan bir anahtar kelime araştırması olmamasıdır. Soovle tek başına sizin için yeterli olmayacaktır.
3-Jaaxy
Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından bir diğeri de Jaaxy’nin bazıları için diğer anahtar kelime araştırma araçlarında bile bulamayacağınız binlerce anahtar kelime fikri üretmesidir.
Harika bir özelliği de var, Alıntılanan Arama Sonucu. Bu özellik, size belirli bir anahtar kelime için kaç tane başka web sitesinin sıralamaya çalıştığını gösterir. Dolayısıyla, bir anahtar kelime için sıralamaya girmeye çalışan web sitelerinin sayısı ne kadar düşük olursa, rekabet o kadar az olur ve şansınız o kadar artar.
4-Google Arama Konsolu
Google arama sonuçlarında size Google’ın kendisinden daha iyi yardımcı olacak Keyword Arama Konsolu nedir?
Google Arama Konsolu, web sitenizin ve alt sayfalarının hangi anahtar kelimeler için sıralandığını gösterir. Size ortalama konumunuzu, tıklama ve gösterim sayınızı ve hangi ülkelerde olduğunu da gösterir.
Search Console, web sitenizin eksiksiz bir analizi gibidir ve tamamen ücretsizdir!
Daha da iyi anahtar kelime araştırması için Google Search Console hesabınızı Google Analytics hesabınızla birleştirebilirsiniz.
Tek sorun, raporların çok fazla veriyi vurgulaması, takip edilmesi zorlaşabilir. Bu platformun ustalaşması için zamana ihtiyacı var.
5-Ahrefs
Ahrefs’in gerçekten herhangi bir tanıtıma ihtiyacı yok, bu yüzden onlar tarafından yakın zamanda geliştirilmiş olan anahtar kelime Gezgini aracına geçeceğiz.
Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından biri, size gerçekten her bir anahtar kelimenin derinlemesine analizini sunar. Beklediğiniz normal verilerin dışında, 1. sırayı elde eden rakiplerin ve kaç tıklama aldıklarının analizini bulacaksınız.
Ancak, Ahrefs’in sahip olduğu en iyi özellik, size anahtar kelime zorluk seviyesini ve bu belirli anahtar kelime için ilk sırada yer almak için kaç geri bağlantıya ihtiyacınız olacağını göstermesidir.
Tıpkı SEMrush gibi, Ahrefs gerçekten profesyonel bir araç olsa da SEO konusunda ciddiyseniz inanılmaz maliyetli, ayrıca Ahrefs’i kullanmak istiyorsanız ayda en az 100$ ayırmanız gerekecek.
6- Google Ads
Google’ın sunduğu ücretsiz Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından bir diğeri de Google Reklamlarıdır. 8 adede kadar ülke seçip verdiğiniz anahtar kelimelerle ilgili sonuçlar alabilirsiniz, bu sizin için de anahtar kelime fikirleri üretecektir.
Diğer araçlara kıyasla çok kolay ve basittir, ancak onu yeni başlayanlar için iyi yapan da budur. Her bir anahtar kelime için ülke ve arama sayısına göre bir arama sonucu, ayrıca anahtar kelime fikirleri ve bu anahtar kelimeler için rekabet düzeyi elde edersiniz, ancak en güzel özellik “Sayfanın Üstü teklifi” dir.
Bu, reklamverenlerin bir anahtar kelime için ne kadar teklif verdiği anlamına gelir.
Diğer Önemli Anahtar Kelime Araştırma Araçları
Altı anahtar kelime araştırma aracı ele aldık, ancak yayınlarınız için anahtar kelimeleri elle seçmenize yardımcı olacak pek çok araç olduğu açık. Birkaçından bahsedelim:
KWFinder
GrowthBar
SECockpit
KeywordTool.io
Moz Keyword Explorer
Keywords Everywhere
Keyword Snatcher
Google Trends
QuestionDB
Serpstat
SERPRobot
Long Tail Pro
Majestic
SpyFu
Anahtar Kelime Araştırma Araçları : Son Düşünceler
Size en uygun anahtar kelime araştırma araçlarını bulmanız biraz zaman alabilir. Ancak yeni başlıyorsanız, Google Ads veya Soovle gibi kolay ve ücretsiz bir şeye yönelmek isteyebilirsiniz ve belki daha sonra Google Arama Konsolu gibi daha karmaşık bir şeye geçebilirsiniz ve profesyonel olmak istediğinizde en iyi tavsiye edilen şey budur. SEMrush’ı kullanın, şüphesiz en profesyonel ve yardımcı anahtar kelime araştırma aracıdır.
Hangi aracı seçerseniz seçin, araştırmanın tek başına yeterli olmadığını unutmayın, her zaman bakım ve analizler yapmalı, sonuçlarınızı ve sıralamanızı takip etmeye devam etmelisiniz. Sonuçta, bazı insanlar için işe yarayan başkaları için işe yaramayabilir.
Her zaman SEO uzmanlarımıza danışabilir ve SEO hizmetleri paketimizden yararlanabilirsiniz, biz de sizin için en iyi Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını kullanacağız.
Tags:
Anahtar Kelime Araştırma Araçları SEO SEO Anahtar Kelime Araçları
gülistan ekinci
Gülistan Ekinci is a talented backlink expert who has been working for Best 4 SEO since 2020. In her role, she is responsible for securing high-quality backlinks for the company's clients, helping to improve their search engine rankings and visibility online. With a deep understanding of search engine optimization techniques and a keen eye for detail, Gülistan has proven herself to be a valuable asset to the Best 4 SEO team. Her commitment to delivering results for clients and her passion for staying up-to-date with the latest industry developments have helped her to excel in her role and establish herself as a leader in the field of backlink management.
Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.
Kesinlikle gerekli çerezler
Çerez ayarları tercihlerinizi kaydedebilmemiz için kesinlikle gerekli çerezler her zaman etkin olmalıdır.
Bu çerezi devre dışı bırakırsanız, tercihlerinizi kaydedemeyiz. Bu da, bu web sitesini her ziyaret ettiğinizde çerezleri tekrar etkinleştirmeniz veya devre dışı bırakmanız gerekeceği anlamına gelir.
3. taraf çerezleri
Bu web sitesi, siteyi ziyaret edenlerin sayısı ve en popüler sayfalar gibi anonim bilgileri toplamak için Google Analytics kullanır.
Bu çerezi etkin tutmak web sitemizi geliştirmemize yardımcı olur.
Tercihlerinizi kaydedebilmemiz için lütfen önce Kesinlikle gerekli çerezleri etkinleştirin!