Artık bildiğiniz gibi, anahtar kelime araştırması, sayfanızı yazmadan veya içerik yayınlamadan önce yapmanız gereken en önemli işlemlerden biridir.
İçeriğiniz için en uygun anahtar kelimeleri nasıl araştıracağınıza gelince, çevrimiçi olarak kullanılabilen birçok araç var ve bugün Best4SEO’da size mevcut en önemli anahtar kelime araştırma araçları konusunda rehberlik edeceğiz.
Anahtar kelimeler rastgele seçilmemeli, tam olarak sayfanızla veya gönderi içeriğinizle alakalı olmalı ve daha da önemlisi, hedef coğrafi bölgenizde en fazla aranma hacmine sahip kelimeler olmalıdır.
Semrush ile sadece bir tohum kelime girmezsiniz ve Semrush ile ilgili tüm anahtar kelime fikirlerini üretir. SEMrush, rakibinizin sıraladığı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur.
İşte nasıl çalıştığı:
SEMrush’ın tek dezavantajı maliyetli olmasıdır. Ancak, SEO konusunda ciddiyseniz, bunun için ayda 100 $ + yatırım yapmaya istekli olmalısınız.
Bir arama sorgusu yaptığınızda arama motorlarının size nasıl önerilerde bulunduğunu biliyor musunuz? Soovle tüm bu önerileri tek bir yerde topluyor. Google, Yahoo, YouTube, Bing, Amazon, Wikipedia ve diğerlerinden anahtar kelime önerileri alın.
Soovle’ın ana avantajı, gezinmesinin kolay olması, ancak arayüz tasarımının modası geçmiş görünmesi ve insanları uzaklaştırabilmesi ve her şeyi kapsayan bir anahtar kelime araştırması olmamasıdır. Soovle tek başına sizin için yeterli olmayacaktır.
Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından bir diğeri de Jaaxy’nin bazıları için diğer anahtar kelime araştırma araçlarında bile bulamayacağınız binlerce anahtar kelime fikri üretmesidir.
Harika bir özelliği de var, Alıntılanan Arama Sonucu. Bu özellik, size belirli bir anahtar kelime için kaç tane başka web sitesinin sıralamaya çalıştığını gösterir. Dolayısıyla, bir anahtar kelime için sıralamaya girmeye çalışan web sitelerinin sayısı ne kadar düşük olursa, rekabet o kadar az olur ve şansınız o kadar artar.
Google arama sonuçlarında size Google’ın kendisinden daha iyi yardımcı olacak Keyword Arama Konsolu nedir?
Google Arama Konsolu, web sitenizin ve alt sayfalarının hangi anahtar kelimeler için sıralandığını gösterir. Size ortalama konumunuzu, tıklama ve gösterim sayınızı ve hangi ülkelerde olduğunu da gösterir.
Search Console, web sitenizin eksiksiz bir analizi gibidir ve tamamen ücretsizdir!
Daha da iyi anahtar kelime araştırması için Google Search Console hesabınızı Google Analytics hesabınızla birleştirebilirsiniz.
Tek sorun, raporların çok fazla veriyi vurgulaması, takip edilmesi zorlaşabilir. Bu platformun ustalaşması için zamana ihtiyacı var.
Ahrefs’in gerçekten herhangi bir tanıtıma ihtiyacı yok, bu yüzden onlar tarafından yakın zamanda geliştirilmiş olan anahtar kelime Gezgini aracına geçeceğiz.
Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından biri, size gerçekten her bir anahtar kelimenin derinlemesine analizini sunar. Beklediğiniz normal verilerin dışında, 1. sırayı elde eden rakiplerin ve kaç tıklama aldıklarının analizini bulacaksınız.
Ancak, Ahrefs’in sahip olduğu en iyi özellik, size anahtar kelime zorluk seviyesini ve bu belirli anahtar kelime için ilk sırada yer almak için kaç geri bağlantıya ihtiyacınız olacağını göstermesidir.
Tıpkı SEMrush gibi, Ahrefs gerçekten profesyonel bir araç olsa da SEO konusunda ciddiyseniz inanılmaz maliyetli, ayrıca Ahrefs’i kullanmak istiyorsanız ayda en az 100$ ayırmanız gerekecek.
Google’ın sunduğu ücretsiz Anahtar Kelime Araştırma Araçlarından bir diğeri de Google Reklamlarıdır. 8 adede kadar ülke seçip verdiğiniz anahtar kelimelerle ilgili sonuçlar alabilirsiniz, bu sizin için de anahtar kelime fikirleri üretecektir.
Diğer araçlara kıyasla çok kolay ve basittir, ancak onu yeni başlayanlar için iyi yapan da budur. Her bir anahtar kelime için ülke ve arama sayısına göre bir arama sonucu, ayrıca anahtar kelime fikirleri ve bu anahtar kelimeler için rekabet düzeyi elde edersiniz, ancak en güzel özellik “Sayfanın Üstü teklifi” dir.
Bu, reklamverenlerin bir anahtar kelime için ne kadar teklif verdiği anlamına gelir.
Altı anahtar kelime araştırma aracı ele aldık, ancak yayınlarınız için anahtar kelimeleri elle seçmenize yardımcı olacak pek çok araç olduğu açık. Birkaçından bahsedelim:
Size en uygun anahtar kelime araştırma araçlarını bulmanız biraz zaman alabilir. Ancak yeni başlıyorsanız, Google Ads veya Soovle gibi kolay ve ücretsiz bir şeye yönelmek isteyebilirsiniz ve belki daha sonra Google Arama Konsolu gibi daha karmaşık bir şeye geçebilirsiniz ve profesyonel olmak istediğinizde en iyi tavsiye edilen şey budur. SEMrush’ı kullanın, şüphesiz en profesyonel ve yardımcı anahtar kelime araştırma aracıdır.
Hangi aracı seçerseniz seçin, araştırmanın tek başına yeterli olmadığını unutmayın, her zaman bakım ve analizler yapmalı, sonuçlarınızı ve sıralamanızı takip etmeye devam etmelisiniz. Sonuçta, bazı insanlar için işe yarayan başkaları için işe yaramayabilir.
Her zaman SEO uzmanlarımıza danışabilir ve SEO hizmetleri paketimizden yararlanabilirsiniz, biz de sizin için en iyi Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını kullanacağız.