Hedef pazarınızda arap kullanıcılar var ise ve onların ana dilinden ulaşmak istiyorsanız, Arapça SEO uygulamanız gerekir.
SEO şirketimiz Best 4 SEO, Arapça SEO konusunda uzmanlaşmıştır.
Startup veya scale up web sitesi veya şirketi olan müşterilerimizin Google’da İngilizce, Arapça ve Türkçe olarak daha üst sıralarda yer almaları için en verimli SEO uygulamalarını entegre etmelerine yardımcı oluyoruz.
En iyi Arapça SEO şirketlerinden biri olmaktan gurur duyuyoruz.
”Arapça SEO nedir?” diye merak ediyorsunuzdur.
Sadece Arapça Web Siteleri için yerinde SEO uygulamalarını uyguluyor.
Genellikle alışılmadık olanları gerektirdiğinden, normal SEO uygulamalarından biraz farklıdır.
Arapça Web Sitenizi sıralamanıza yardımcı olacak hizmetlerimizden kesinlikle yararlanmak istiyorsanız, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Arapça SEO uygulayarak, Arapça web siteniz Arap ülkelerinde Google arama motoru sürümlerinde düzgün bir şekilde dizine eklenecektir.
Web siteniz Arap ülkeleri ve o ülkelerdeki hedef kitleniz için optimize edildikten sonra, belirlenen ülkelerde Google’da kademeli olarak üst sıralara çıkarsınız.
Bu organik trafik, dönüşümlere yol açacaktır.
Arapça Google, en keşfedilmemiş ve keşfedilmemiş pazarlardan biridir.
Bu, pazarın çok rekabetçi olduğu ve doymuş olabileceği İngilizce yerine Arapça’da daha yüksek fırsatların önünü açar.
Aslında, her sektör için, Google Arapça’da birincilik için yarışan beşten fazla önde gelen web sitesi bulamayabilirsiniz.
Öyleyse neden onlara katılmıyorsun? Kanıtlanmış Arapça SEO hizmetlerimizle zirveye çıkacaksınız.
Hedef pazarınızı incelemek, pazarlamanın diğer herhangi bir yönü gibidir.
Ürününüzü veya hizmetinizi Arap müşterilerinize göre daha iyi özelleştirmek ve onlara ulaşmak için Arapça SEO tekniklerini uygulamak için, kararlarınızı kesinleştirmeden önce onların kültürlerini, davranışlarını ve tercihlerini anladığınızdan emin olmalısınız.
Müşterilerinizin demografik ve coğrafi bölgelerini inceledikten sonra, size iyi bir yatırım getirisi sağlayacak hedefli bir pazarlama kampanyası geliştirebilirsiniz.
Rolümüz burada ortaya çıkıyor. Araştırmanızı yaptınız ve ürününüzü ve nişinizi nihai hale getirdiniz ve vizyonunuzu müşterilerinizi hedefleyen ve Google Arapça algoritmalarıyla uyumlu iyi optimize edilmiş bir web sitesine çevirerek sizi daha üst sıralara taşıyacağız.
Arap müşteriler, dünyadaki diğer müşterilerden farklı şekilde ele alınmalıdır.
Aşağıdaki özelliklere sahiptirler.
Bununla birlikte, bu özelliklerin her bir Arap müşteriye genellenemeyeceğine dikkat edilmelidir, ancak şirketlere Arap müşterilerin nasıl davrandığına dair genel bir anlayış kazandırılması amaçlanmaktadır.
Daha önce de belirtildiği gibi, Arapça SEO teknikleri diğer diller için kullanılan tekniklerden biraz farklıdır.
Herhangi bir Arap SEO Şirketi aşağıdaki zorluklarla karşılaşacaktır:
Çoğu Arap SEO Şirketi, müşterilerin sıralanmasına yardımcı olmak için Blackhat SEO tekniklerini kullanır. Bu bir süre işe yarasa da, Arama Motorları eninde sonunda bu doğal olmayan uygulamaları fark edecek ve müşterinizin web sitesini sıralamasını düşürerek veya hatta dizinden çıkararak cezalandıracaktır. Bu tür siyah şapka uygulamaları, satın alma bağlantılarını, otomatik bağlantıları, anahtar kelime doldurmayı ve diğer web sitelerinden içerik kopyalamayı içerir.
Dışarıdaki Arapça Web Sitelerinin çoğu spam içerik barındırıyor. Web sitesi sayfaları kötü yazılmış ve tasarlanmıştır. Bu nedenle, Arap kullanıcılar ne okudukları ve hangi web sitelerine eriştikleri konusunda giderek daha seçici hale geliyor. Bu nedenle, bu taktik geçerliliğini yitirmiştir.
Ahrefs, Moz ve diğerleri gibi SEO Araçları bazen sahada olandan farklı sonuçlar gösterir. Bu nedenle, sitenizin sıralamasını değerlendirmek için hedeflediğiniz o ülkede birisinin olmasını tavsiye ederiz.
Araplar çevrimiçi olarak ana dillerinde arama yaptıklarında, şirketlerin niyetlerini anlamaları çok kafa karıştırıcı olabilir. Yukarıdaki örnekte, arama çevrimiçi kumarhane Betfinal içindir. Arapça ”بيت فاينل” şeklinde yazılır. Hatta farklı yazılabilir. Her şey, her kişinin Arapça yazılacağını nasıl düşündüğüne bağlıdır.
Bazı şirketler, anahtar kelimenin Arapça sürümünü almak için Google Çeviri’yi kullanır; bu bazen işe yarasa da genellikle tamamen alakasız bir sorgu verir.
Birçok çevrimiçi pazarlama aracı, yabancı karakterler nedeniyle Arapça URL’leri izleyemez.
Ancak, Google Analytics bunları izleyebilir.
Ancak, güvende olmak için tavsiyemiz, URL’leri İngilizce olarak kullanmanızdır.
Araplar, YouTube’u en çok kullanan bölgedir. Bununla birlikte, videolarınız için Arapça SEO uygulamanız gerekir. Bunu nasıl yaptın? Basitçe, videolarınızı YouTube’da Arapça olarak yayınlayın; bu sayede Arapça arama yaptıklarında videonuz Google’da indekslenecek ve üst sıralarda çıkacaktır.
Arapça SEO sürecimiz, vizyonunuza, misyonunuza ve hedef müşterilerinize özel olarak uyarlanmıştır.
Arapça Anahtar Kelimelerin arama trafiğini ve her biri için sıralamanızın ne olduğunu öğrenmemize yardımcı olacak Google Ads, Ahrefs, Google Search Console ve diğerleri gibi çeşitli araçlarımız var. Lütfen bunun devam eden bir süreç olduğunu anlayın çünkü her zaman yeni anahtar kelimeler olacaktır.
Sayfalarınızın her biri, kendisiyle alakalı belirli anahtar kelimelere sahip olacaktır. En çok aranan Arapça anahtar kelimeleri her sayfaya en uygun şekilde yerleştirerek bu sayfa sıralamaya girer. Arama Motorları zamanla web sitenizi cezalandıracağından, anahtar kelimeleri rastgele doldurmaktan da kaçınırız.
Anahtar kelimeler araştırılıp doğru sayfalara atandıktan sonra, hangi alanların iyileştirilmesi gerektiğini görmek için web sitenizin kodunu denetleme zamanı gelmiştir.
Bağlantı kurma, arama motorları için en önemli olmasa da en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Web sitenizdeki iç bağlantılar alakalı olmalı ve bağlantı metinleri anahtar kelimeler olmalıdır.
Geri bağlantılar, web sitenizin diğer sitelerde anılması anlamına gelir. İyi bir Arap SEO ajansı, size ucuz olanlar yerine en az 50 alan adı derecelendirmesi olan web sitelerinden geri bağlantılar sağlayacaktır. Düşük etki alanına sahip sitelere bağlantı vermek size yarardan çok zarar verebilir. Ancak, bu maliyetli olabilir, ancak geri bağlantılar SEO’nun bir parçasıdır.
Web sitenizin Arapça içeriği bilgilendirici ve ilgi çekici olmalıdır. Ekibimizde, doğru anahtar kelimeyi araştırıp tahsis ederken ve doğru bağlantı kurma yapısını kurarken web siteniz için kaliteli içerik yazacak deneyimli yerli Arapça içerik yazarlarından oluşan ekibimiz var.
Web sitenizin her bir ülkede ne durumda olduğu ve hedeflediğiniz o ülkeye daha fazla yönelmek için nelerin iyileştirilmesi gerektiği hakkında size ayrıntılı bir rapor verecek araçlarımız ve püf noktalarımız var.
Google, hangi sayfanın hangi kullanıcılara ve hangi bölge veya ülkeden hedeflendiğini ayırt etmeye yardımcı olmak için Hreflang etiketleri geliştirdi.
Sayfalarınızın farklı dil sürümleri varsa bunlar önemlidir. İngilizceniz ve Arapçanız varsa, bu Hreflangs en iyi şekilde kullanılabilir:
<link rel=”alternate” href=”http://best4seo.com” hreflang=”en” />
<link rel=”alternate” href=”http://best4seo.com/ar/ ” hreflang=”ar” />
İçerik yapısı, en önemli site içi SEO sıralama faktörüdür.
Her birine harfiyen uymaya özen gösteriyoruz.
Gelin SEO uyumlu içerik yapısının neler içerdiğine bir göz atalım.
İçerik benzersizliği: İçerik, minimum intihal ile benzersiz olmalıdır. Aynı zamanda bilgilendirici ve ilgi çekici olmalıdır.
İçerik uzunluğu: İçerik en az 1.500 kelime uzunluğunda olmalıdır.
Breadcrumbs: Nereye gittiğinizi bilmenize yardımcı olan ikinci bir menü gibidirler. Web sitesini gerçekten daha kullanıcı dostu hale getiriyorlar ve onlara daha net erişilebilirlik sağlıyorlar.
İçindekiler: Bir sayfada bir içindekiler tablosu olduğunda, okuyucunun onu parçalara ayırmasına ve içinde gezinmesine yardımcı olur.
Görseller: Videolar ve resimler sayfanızda olmazsa olmazlardandır. İçeriği daha canlı ve ilgi çekici olduğu kadar daha bilgilendirici hale getirirler. Sadece bu resimleri veya videoları rastgele doldurmadığınızdan emin olun.
Başlık hiyerarşisi: Sayfa iyi yapılandırılmış olmalı, yani başlıkları olmalıdır. Sayfa başlığı H1 olarak adlandırılır. Diğer Başlıklar H2’dir ve H6’ya kadar devam edebilir. Bilinmesi gereken önemli şey, her alt başlığın ana başlığı vurgulamasıdır.
Anahtar kelime yoğunluğu: Anahtar kelimeniz, sayfa içeriğinizin %2,5’ini oluşturmalıdır. Ne fazla ne az. Anahtar kelimeleriniz içerikte fazla yer almıyorsa önemli sayılmaz. Öte yandan, çok fazla tekrarlanırlarsa spam gibi görünebilir.
Giden Bağlantı Kalitesi: Her sayfada dış kaynaklara bağlantı vermelisiniz. Ancak, bu sayfaların iyi bir etki alanı derecelendirmesine sahip olması gerekir. Güvenilir olmayan bir web sitesine bağlanırsanız, sizinki güvenilirliğini kaybeder.
Madde İşaretleri ve Numaralandırılmış Listeler: Listeler ayrıca içeriği daha okuyucu dostu hale getirir. Okuyucu içeriğinizi net ve gezinmesi kolay bulduğunda, arama motorları da öyle olacaktır.
Site performansı, Arapça SEO’nun önemli bir yönüdür. Bir Arap SEO şirketi olarak, web sitenizin performansına çok dikkat ediyoruz. Diğer bir deyişle, kullanıcıların sıkılmaması için web sitenizin hızlı yüklenmesi gerekir.
Bunu, resimlerin önemli olmadığından ve sayfanın özelliklerle dolu olmadığından emin olarak yapıyoruz.
Resimde gördüğünüz gibi sitenin performansını değerlendirebiliriz.
Mobil sayfa hızını optimize etmek, masaüstü web sitesini optimize etmekten 90 kat daha önemlidir. Bahsettiğimiz gibi, kullanıcıların %90’ından fazlası mobil kullanıcılardır.
Hedef anahtar kelimeniz Arapça SEO başlığında olmalıdır. Bu, hem Google’a hem de aramayı yapan kişiye sayfanızın aradıkları şeyle ilgili olduğunu bildirir.
Ayrıca, başlık tam olarak az önce yazdıkları anahtar kelimeyi veya kelime öbeğini içeriyorsa, arama yapanların bir web sayfasını tıklama olasılığı çok daha yüksektir.
Bir meta açıklaması, arama sonuçları sayfasında (aşağıda görüldüğü gibi) SEO başlığınızın hemen altında görünen bir snippet’tir.
Odak anahtar kelimenizi içermeli ve kısa ve ilgi çekici olmalı ve yanıltıcı değil ilgi çekici olmalıdır.
”Hata 404”ü duydunuz. Bu, tıkladığınız sayfanın bulunabileceği anlamına gelir. Buna kırık bağlantı diyoruz. Bu, sitenizin SEO sağlığını ciddi şekilde etkileyebilir. Neyse ki, bozuk bağlantıları tespit etmek için bazı araçlar mevcuttur.
Her sayfada görseller bulunmalıdır. Ancak bu görsellerin SEO uyumlu olması için. Yapmalılar:
Eşsiz olun ve çalınmayın; bunun için stok görsel sitelerini kullanabilir veya kendi görsel sitelerinizi tasarlayabilirsiniz.
Bir resmin, onu tanımlayan ve arama motorlarının resmin ne olduğunu ve amacını daha iyi anlamasına yardımcı olacak bir alt metni, açıklaması ve başlığı olmalıdır.
Bir görselin boyutu 100 Kb’yi geçmemelidir, aksi takdirde web siteniz yavaşlar ve performans sonuçları düşer.
Tıpkı başlık hiyerarşisi gibi, web sitesinin yapısı da kronolojik ve anlamlı olmalıdır.
Web siteniz yemek tarifleri hakkındaysa. O halde sağlıklı yemek, vegan, tatlılar…vs. için ayrı sayfalarınız olmalı. Her sayfada, ana sayfada detaylandırılan alt sayfalar bulunmalıdır.
Bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında sıralanma olasılığını belirleyen bir arama motoru sıralama puanıdır.
Web siteniz büyüdükçe ve yaşlandıkça ve daha fazla SEO uygulaması uygularsanız. Alan adı sıralamanız artacaktır. Alan adı sıralamanız ne kadar yüksekse, web siteniz o kadar güvenilirdir.
İstatistikler, Arapça web sitelerine gelen trafiğin %90’ından fazlasının mobil cihazlardan geldiğini ortaya koyuyor.
Bu tüm dünya için de geçerlidir. Günümüzde herkes akıllı telefonlarında veya tabletlerinde gezinmeyi tercih ediyor.
İnsanların masaüstü bilgisayarlarını veya dizüstü bilgisayarlarını çalıştırdığı günler geride kaldı. Bu tür cihazlar çoğunlukla eğlence için değil, iş için kullanılır.
Çoğu içerik yazarı, web sitesini hedef kitlelerinin ancak %10’unu oluşturan masaüstü kullanıcıları için optimize etme hatasına düşüyor.
Mobil uyumlu olmalıdır. nasıl? Web sitesinin hızlı olması ve gecikmemesi gerekiyor, bu yüzden çok fazla özellik ve büyük resim eklemeyin. Mobil sürümün kullanımının ve gezinmenin kolay olması da önemlidir.
CSS stilini ve Arapça içerik çevirisini yöneten kişinin ana dilinin Arapça olması da önemlidir.
Arap bölgelerini hedeflediğiniz ve Arapça SEO kullandığınız için, bağlantılarla ilgili bahsetmeden geçilmemesi gereken bazı şeyler var.
Bugünlerde çok az sayıda Arapça web sitesi diğer web sitelerine bağlantı veriyor. Bölgede telif hakkı uygulama yasalarının olmaması nedeniyle onlara güvenmiyorlar.
Bir Arap SEO şirketi, iyi İngilizce web sitelerinden geri bağlantı almanın Arapça sayfalarda da olumlu bir etkisi olacağını unutmamalıdır.
Bununla birlikte, dikkate almanız gereken bazı faktörler şunlardır:
Muhtemelen aşağıdaki görseldeki gibi Google’ın bazen web sitenizin bir bölümünü öne çıkardığını ve arama sonuçları sayfasının en üstüne koyduğunu fark edeceksiniz.
Bunu başarmak için, arama sorgusunu tam olarak yanıtlayan veya yansıtan zengin snippet listelerine veya kısa tanımlara sahip olmanız gerekir.
Aşağıdaki örnekte, Bugünün Futbol Oyunlarını aradık ve Google otomatik olarak bugünün futbol oyunlarını listeleyen bir web sitesini öne çıkardı.
Bunun nedeni, bu özelliğin tam sorguyu yanıtlamasıdır.
Arapça SEO, İngilizce SEO’da bulamayacağınız avantajlara sahiptir.
Ne olduklarına bir göz atalım:
Aşağıda, Arapça SEO aracılığıyla yatırım yapmanız gereken üç ana Arapça bölge bulunmaktadır.
Bu üç ülke arasında Körfez ülkeleri zenginlikleri nedeniyle en fazla harcama gücüne sahip oldukları için kesinlikle önceliğiniz olmalıdır.
Körfez ülkeleri, petrol üretimleri nedeniyle en zengin Arap ülkeleridir. Bu müşteriler olası satış oluşturacağından, odaklanmak için en iyi bölge burasıdır.
Ülkeler: Bahreyn, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri.
Doğu Akdeniz ülkeleri, geçmiş yıllarda ve hatta günümüze kadar savaşlardan, siyasi yolsuzluklardan ve ekonomik çöküşten çok zarar gördü. Ancak bu birçok ticari yatırımın önünü açıyor.
Ülkeler: Ürdün, Lübnan, Filistin ve Suriye
Bu bölge, en fakir olmasına rağmen, en kalabalık bölgedir. Dolayısıyla ürünleriniz uygun fiyatlı ise bu bölge potansiyel müşteriler için büyük bir fırsattır.
Ülkeler: Cezayir, Mısır, Libya, Fas, Sudan ve Tunus
Arapça SEO, Arapça veya Arap ülkelerini hedefleyen web sitelerinin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olan SEO uygulamalarından oluşur.
Arapça SEO ile İngilizce SEO arasındaki en önemli fark, Arapça’nın çok daha az rekabetçi olması ve SERP’lerde iyi bir konum elde etmenin daha kolay olmasıdır.