Başlık Yapısı SEO - Best4Seo

Başlık Yapısı SEO

BAŞLIK YAPISI SEO Ocak 9, 2023

Başlık Yapısı SEO

Bir SEO makalesi yazarken, içeriği bölümlere ayırdığı ve hiyerarşisini netleştirdiği için iyi bir başlık yapısına sahip olmak gerçekten önemlidir.

6 ana başlık etiketi vardır: H1’den H6’ya.

  1. H1: Sayfanızın başlığıdır, her sayfada sadece bir H1 başlığı olmalıdır.
  2. H2: Bu alt başlık, içeriğinizin ana paragraflarını ve ayrı bölümlerini gösterir. Her sayfada en az bir H2 başlığı bulunmalıdır.
  3. H3: H2’de ortaya atılan bazı fikirleri netleştirmek için kullanılan alt bölümlerdir. H3 asla tek başına kalmamalı, her zaman bir H2 başlığının altında olmalıdır.
  4. H4: H3’te yazılan kavramlar için daha fazla açıklama için kullanılır.
  5. H5 & H6: H3 ve H4 ile aynı, içerik uzun ve çok ayrıntılıysa nihai olarak kullanılırlar.
Header Structure SEO

Başlık Yapısını Neden Kullanmalı?

İçeriğinizde başlık kullanmanın SEO ile ilgili olsun ya da olmasın 2 ana faydası vardır. Başlık yapısının neden önemli olduğuna bir göz atalım.

Sayfa Yapısını Göster

İyi tanımlanmış bir başlık hiyerarşisi ile okuyuculara her paragrafın veya bölümün ne hakkında konuşacağı hakkında bir fikir verecek ve içeriğe daha iyi erişilebilirlik sağlayacaksınız. Okuyucular, içeriği tam olarak okumadan önce içeriği gözden geçirmeyi severler.

SEO’yu geliştirin

Başlıklar, SEO performansınızı doğrudan etkilemese de, iyi bir başlık yapısı, okunması ve erişilmesi kolay iyi metin kalitesi anlamına gelir ve okuyucular başlıklarınızdan hoşlanırsa, sitenizde daha uzun süre kalırlar ve böylece hemen çıkma oranını artırırlar. sonuçta daha iyi bir SEO performansı.

Başlıklar Nasıl Etkili Kullanılır?

Best4SEO’da başlıklardan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğiniz ve bunları doğru şekilde nasıl kullanabileceğiniz konusunda iki tavsiyemiz var.

Başlıklarınızı Yapılandırın

Daha önce de konuştuğumuz gibi H1 sayfanın ana başlığıdır. H2, metni birkaç bölüme ayıran bir alt başlıktır ve H3’ten H6’ya kadar olan kısımlar, H2’de belirtilen bir fikri detaylandıran alt bölümlerdir. İşte bir örnek:
H1: Elma Yeme Sağlık Faydaları
H2: Fiziksel Sağlık Faydaları
H3: Cilde İyi Gelir
H3: Kolesterolü Düşürür
H2: Akıl Sağlığı Faydaları
H3: Parkinson Hastalığını Önleyebilir

Başlıklarınıza Anahtar Kelimeler Ekleyin

Odak anahtar kelimenizin ve diğer anahtar kelimelerin sayfa başlığında (H1) ve H2’de ve diğer alt başlıklarda (H3-H6) bulunması, bunları sergilemenin harika bir yoludur. Ancak ilgili paragraf veya bölümle alakalı olduklarından emin olun, aksi takdirde Google botları okuyucularınıza spam gönderdiğinizi anlayacak ve sizi daha düşük seviyelere çekecektir.

Kod Örneği

<h1>Başlık 1</h1>
<h2>Başlık 2</h2>
<h3>Başlık 3</h3>
<h4>Başlık 4</h4>
<h5>Başlık 5</h5>
<h6>Başlık 6</h6>

Daha Fazla Başlık İpucu

  • Aynı sayfada yinelenen başlıklar kullanmayın
  • Aynı sayfada yinelenen başlıklar kullanmayın
  • Yararlı olduklarından emin olun ve okuyucunun içeriğinize daha iyi erişmesini sağlayın
  • H1 70 karakterden az
  • Tek bir H1 kullanın
  • Akılda kalıcı ama alakalı başlıklar bulun
  • Öne Çıkan Parçacıklar olarak görünmeleri için başlıklarınızı optimize edin

Son düşünceler

Başlık yapılarının web sitenizin arama motoru sonuçlarındaki sıralaması üzerinde büyük bir etkisi olmasa da, Google Algoritmalarının içeriğinizi ve nasıl bölündüğünü daha iyi anlamasına yardımcı olmanın yanı sıra okuyucularınıza metniniz hakkında net yönergeler sağlar.

Başlık Yapısı SEO SSS

Farklı Başlık etiketleri türleri nelerdir?

6 farklı başlık etiketi türü vardır: H1, H2, H3, H4, H5 ve H6.

H1 sayfa başlığı mı?

Evet, H1 yazdığınız sayfanın başlığıdır. Arama motoru sonuçlarında görünen başlık olan SEO başlığı ile karıştırmayın.

Başlık yapısı SEO’yu etkiler mi?

Doğrudan değil, başlık yapısı SEO’yu büyük ölçüde etkilemez, ancak Google algoritmalarının içeriğinizin yapısını net bir şekilde tanımlamasına yardımcı olur. Ayrıca, net bir başlık hiyerarşisi, dolaylı olarak daha iyi SEO’ya yol açabilecek okumayı kolaylaştırır.

Tags: Başlık Yapısı SEO

gülistan ekinci

Gülistan Ekinci is a talented backlink expert who has been working for Best 4 SEO since 2020. In her role, she is responsible for securing high-quality backlinks for the company's clients, helping to improve their search engine rankings and visibility online. With a deep understanding of search engine optimization techniques and a keen eye for detail, Gülistan has proven herself to be a valuable asset to the Best 4 SEO team. Her commitment to delivering results for clients and her passion for staying up-to-date with the latest industry developments have helped her to excel in her role and establish herself as a leader in the field of backlink management.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir