Bir SEO makalesi yazarken, içeriği bölümlere ayırdığı ve hiyerarşisini netleştirdiği için iyi bir başlık yapısına sahip olmak gerçekten önemlidir.
6 ana başlık etiketi vardır: H1’den H6’ya.
İçeriğinizde başlık kullanmanın SEO ile ilgili olsun ya da olmasın 2 ana faydası vardır. Başlık yapısının neden önemli olduğuna bir göz atalım.
İyi tanımlanmış bir başlık hiyerarşisi ile okuyuculara her paragrafın veya bölümün ne hakkında konuşacağı hakkında bir fikir verecek ve içeriğe daha iyi erişilebilirlik sağlayacaksınız. Okuyucular, içeriği tam olarak okumadan önce içeriği gözden geçirmeyi severler.
Başlıklar, SEO performansınızı doğrudan etkilemese de, iyi bir başlık yapısı, okunması ve erişilmesi kolay iyi metin kalitesi anlamına gelir ve okuyucular başlıklarınızdan hoşlanırsa, sitenizde daha uzun süre kalırlar ve böylece hemen çıkma oranını artırırlar. sonuçta daha iyi bir SEO performansı.
Best4SEO’da başlıklardan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğiniz ve bunları doğru şekilde nasıl kullanabileceğiniz konusunda iki tavsiyemiz var.
Daha önce de konuştuğumuz gibi H1 sayfanın ana başlığıdır. H2, metni birkaç bölüme ayıran bir alt başlıktır ve H3’ten H6’ya kadar olan kısımlar, H2’de belirtilen bir fikri detaylandıran alt bölümlerdir. İşte bir örnek:
H1: Elma Yeme Sağlık Faydaları
H2: Fiziksel Sağlık Faydaları
H3: Cilde İyi Gelir
H3: Kolesterolü Düşürür
H2: Akıl Sağlığı Faydaları
H3: Parkinson Hastalığını Önleyebilir
Odak anahtar kelimenizin ve diğer anahtar kelimelerin sayfa başlığında (H1) ve H2’de ve diğer alt başlıklarda (H3-H6) bulunması, bunları sergilemenin harika bir yoludur. Ancak ilgili paragraf veya bölümle alakalı olduklarından emin olun, aksi takdirde Google botları okuyucularınıza spam gönderdiğinizi anlayacak ve sizi daha düşük seviyelere çekecektir.
<h1>Başlık 1</h1>
<h2>Başlık 2</h2>
<h3>Başlık 3</h3>
<h4>Başlık 4</h4>
<h5>Başlık 5</h5>
<h6>Başlık 6</h6>
Başlık yapılarının web sitenizin arama motoru sonuçlarındaki sıralaması üzerinde büyük bir etkisi olmasa da, Google Algoritmalarının içeriğinizi ve nasıl bölündüğünü daha iyi anlamasına yardımcı olmanın yanı sıra okuyucularınıza metniniz hakkında net yönergeler sağlar.
6 farklı başlık etiketi türü vardır: H1, H2, H3, H4, H5 ve H6.
Evet, H1 yazdığınız sayfanın başlığıdır. Arama motoru sonuçlarında görünen başlık olan SEO başlığı ile karıştırmayın.
Doğrudan değil, başlık yapısı SEO’yu büyük ölçüde etkilemez, ancak Google algoritmalarının içeriğinizin yapısını net bir şekilde tanımlamasına yardımcı olur. Ayrıca, net bir başlık hiyerarşisi, dolaylı olarak daha iyi SEO’ya yol açabilecek okumayı kolaylaştırır.