En İyi 5 SEO Aracı
Google’ın bir web sitesini nasıl sıraladığı ve arama motoru sayfalarının sonuçları tam olarak net değil, ancak son yirmi yılda uzmanların ve uzmanların bu ikilemi kısmen çözmesini sağlayan SEO araçlarının geliştirilmesinde bir patlama yaşandı. En iyi SEO araçlarının çoğalması ve çalıştıkları mekanizmaların geliştirilmesi sonucunda yeterli bilgi ve büyük veri kategorileri mevcut değildir.
Geçtiğimiz yıllarda bu sektörün gelişmesiyle birlikte şirketler, daha rekabetçi içerikler üretebilmek için özel olarak tasarlanmış standartlar ve sistemler aracılığıyla içerik yazarının üzerinde çalıştığı içeriğin kalitesini yükseltmesine yardımcı olmayı amaçlayan birçok farklı aracı piyasaya sürmeye başladılar. best4SEO’nun bu makalesinde, içeriğinizin kalitesini yükseltmek için kullanabileceğiniz en iyi SEO araçlarını öğreneceğiz.
2022’de En İyi 5 SEO Aracı Nedir?
Uzmanlardan ve profesyonellerden oluşan ekibimiz, 2022’de mevcut olan en iyi SEO araçlarını, kullanıcı arayüzü ve gerekli belgeler ile bu SEO araçlarının sunduğu maliyet ve avantajlar dahil olmak üzere birçok farklı kritere göre değerlendirdi. Kullanıcı türlerini ve kategorilerini ve bu SEO araçlarının her birinin kullanıcının hedefine uygunluğunu da göz önünde bulundurduk.
Bu makalenin altında, 2022’deki en iyi 5 SEO aracını keşfedeceksiniz:
1. Ahrefs
Ahrefs, 300 milyardan fazla indekslenmiş sayfa ve 18 milyon backlink ile 2022’nin en iyi SEO araçlarından biridir. Ahrefs, en iyi 5 SEO aracı listemizdeki en güçlü ve etkili geri bağlantı aracıdır. Daha fazla ziyaretçi çekmek ve web trafiğinizi artırmak istiyorsanız, Ahrefs’in bu açıdan en iyi SEO araçlarından biri olduğunu söyleyebiliriz. Ahrefs ayrıca, çok gelişmiş anahtar kelime keşif aracı gibi daha pek çok harika araç sunar ve rakip web sitelerinin gelişimini izler.
Ahrefs’te, web sitenizin aldığı tıklama ve ziyaret sayısını artırmanızı sağlayacak tüm araçları bulacaksınız. Sitenizin günlük olarak aldığı tıklama ve gösterim sayılarının bir özetini görebilir ve projelerinizi merkezi bir panoda sıralayabilirsiniz. Ahrefs’in her ana bileşenine de kolayca erişilebilir.
Ahrefs, Google’ın kendisinden daha hızlı olan bir web gezgini gibi çeşitli güçlü özelliklere sahiptir. Ahrefs fiyat aralıkları diğer SEO araçlarına göre biraz daha yüksek olsa da, sınıfının en iyisi link analizi, güçlü arama kaynakları, anında kullanıcı desteği ve daha birçok önemli faktör, Ahrefs’i web sitenizle ilgili optimizasyon için kullanılabilecek en iyi SEO araçlarından biri yapmaktadır.
Ahrefs, doğru anahtar kelimeleri aramaya başlayarak içerik yazmaya ilişkin tüm sorunlar ve dezavantajlar hakkında kullanıcıya sağladığı analiz ve kapsamlı içgörü nedeniyle en iyi SEO araçlarından biridir. Ahrefs sadece sitenizin kapsamlı bir analizini ve genel bakışını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda rakiplerin daha yüksek arama motoru sıralamaları elde etmek için izledikleri stratejileri anlamanıza yardımcı olacak rakip web siteleri için bol miktarda bilgi ve analitik grafik sağlar. Ahrefs, size rakip web sitelerinin kazandığı tüm geri bağlantıları gösterir ve her web sitesindeki etkileşim oranını çok profesyonelce inceler.
2. Google Arama Konsolu
Web sitesi olan herkesin kullanabileceği ücretsiz bir hizmet olan Google Search Console’u kullanarak web sitenizin performansını ve düzeyini izleyebilir, arama motoru sonuçlarında hangi sonuçları elde ettiğini görebilirsiniz. Site haritanızı dizine ekleme için göndermeden önce, web sitenize bir kod ekleyerek veya Google Analytics’i kullanarak doğrulamanız yeterlidir. Şimdiye kadarki en iyi SEO araçlarından biri olan bu araç ile sitenizin arama motorlarındaki performansının kapsamlı bir analizini yapabilecek ve üstesinden gelmek zorunda olduğunuz sorunları kolayca öğrenebileceksiniz.
Google Arama Konsolu, dünyadaki içerik oluşturucular arasında en popüler SEO araçlarından biridir ve bunun birçok nedeni vardır. Google Search Console, doğru anahtar kelimeleri hedeflemek ve içerik yazarı için net bir strateji oluşturmak için en uygun araçtır. Ayrıca, Google Search Console, sitenizin günlük olarak aldığı tıklama ve gösterim sayılarının ayrıntılı bir istatistiksel analizini sağlamasıyla da ayırt edilir. Bu araç sayesinde, optimize etmeye çalıştığınız sitenin bazı sayfalarında veya gönderilerinde bulunan SEO hatalarını veya hatalarını da giderebilirsiniz.
3. SEMRush
SEMRush, dijital pazarlama sektöründe çalışanlar için uygun olan en iyi SEO araçlarından biridir, çünkü bu araç, bir web sitesinin trafiğini önemli ölçüde artırmak için rekabet ettiği anahtar kelime çalışmalarında kapsamlı sonuçlar almalarına yardımcı olacak geniş bir araç yelpazesi sunar. .
Metriklerinizi rakiplerinizinkilerle karşılaştırabilir ve hangi mekaniklerde daha iyi performans gösterdiklerini görebilir ve SEMRush kullanarak bunları ele alabilirsiniz. Bu SEO aracı, sitedeki “Trafik Kaynaklarını Karşılaştır”ı kontrol ederek doğrudan rakiplerinizin birkaç dijital pazarlama kanalına aynı anda genel bir bakış sunar. Ayrıca, web sitenizin geri bağlantılarını rakip web sitelerinin geri bağlantılarıyla da karşılaştırabilirsiniz.
SEMRush, kullanıcıya sunduğu birçok özellik nedeniyle içerik oluşturucular için en çok tercih edilen SEO araçlarından biridir. SEMRush ile hedef anahtar kelimelerinizin rakip sitelere göre sıralamasını takip edebilirsiniz. Ayrıca SEMRush’ta çok güzel bir özellik var, bu da diğer rakip sitelerle rekabet durumunu ve aranızdaki farkları bilmenize yardımcı olmak için alanlar arasında karşılaştırma. SEMRush, web sitenizin içeriğini geliştirmede sistematik olarak size rehberlik edecek birçok ipucu ve öneri sunar.
4. Moz Pro
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler aramak istiyorsanız, Moz Pro, en iyi uzmanların görüşlerine dayanarak bunu yapmak için en iyi SEO araçlarından biridir. Bu araç sayesinde, hedeflenen anahtar kelime sıralamalarını arayabilir ve arama motorları sonuçlarını tanıyabilirsiniz. Moz Pro ile sitenizin sıralamasını ve belirli bir süre içinde kat ettiğiniz ilerlemeyi sürekli ve dikkatli bir şekilde izleyebilirsiniz. Moz Pro yalnızca anahtar kelime sıralamalarını izlemekle kalmaz, aynı zamanda arama motorları sonuçlarında en üst sıraları işgal edebilecek daha rekabetçi içerikler üretmenize yardımcı olmak için önerilen anahtar kelimeleri de sağlar.
Bu SEO aracının sağladığı en önemli özelliklerden biri, web sitenizin muzdarip olduğu tüm sorunları ve eksiklikleri tespit eden Moz Pro Spider’ı kullanarak web sitenizi denetleme yeteneğidir. Ayrıca, bu sorunlarla başa çıkmak için size öneriler ve çözümler sunar. Moz Pro ayrıca web sitenizin her site için yüzlerce hatta binlerce anahtar kelimedeki sıralamasını izleme seçeneğine de sahiptir.
Mozpro ayrıca, bağlantılardaki gövde metni ve tahmini etki alanı yetkisi dahil olmak üzere çok çeşitli veri ve bilgileri birleştiren bir geri bağlantı analiz aracı sağlar.
5. Google Trendleri
Google Trends, Google’ın arama motoru sonuçlarının dijital analizini sağlamak ve içerik oluşturucuların istatistikleri izlemesine ve buna göre uygun eylem planı hazırlamasına yardımcı olmak için başlattığı SEO araçlarından biridir. Google Trends, kullanıcıya hedeflenen anahtar kelimeleri arama ve odaklanılan anahtar kelimenin aldığı arama hacmini bilme fırsatı verir. Google Trends ayrıca, odak anahtar kelimenizle ilgili anahtar kelime önerileri sunar ve tüm bu anahtar kelimelerin aranma hacmini gösterir. Google Trends, arama motoru istatistiklerini aramak istediğiniz yeri ve dili belirtmenize olanak tanır.
Google Trends, uzun süredir piyasada bulunan SEO araçlarından biri olmasına rağmen, genellikle büyük şirketlerin işleriyle sınırlı bir site olduğu için hala nadiren kullanılmaktadır. Google Trends, anahtar kelimelerle ilgili eylem planlarının analitiğini ve ayrıntılarını sağlamanın yanı sıra, şirketi gelişiminin herhangi bir aşamasında geliştirmek amacıyla belirli bir zamanda üzerinde çalışılan trendler hakkında da mükemmel bilgiler sağlar.