En İyi SEO Açıklaması
Bu makale size meta açıklamalar ve nasıl çalıştıkları hakkında bilmeniz gereken her şeyi anlatacaktır. Ne olduğundan, neden önemli olduğundan ve web siteniz için en iyi SEO tanımını yazmak için onu nasıl kullanabileceğinizden bahsedeceğiz.
SEO’nun Açıklaması Nedir?
Meta açıklama, bir web sayfasının içeriğini açıklayan bir HTML etiketidir. Bu açıklama, arama motoru sonuçlarında sayfa başlığının ve URL’nin altında görünecektir. Google’ın görebilmesi için açıklamanızın 140 ila 160 karakter uzunluğunda olması gerekir.
İçerik Meta Açıklamanız Neden Önemli?
Eylül 2009’da Google, açıklamalardaki metinlerin ve açıklayıcı anahtar kelimelerin arama sonuçlarının nasıl sıralandığı üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını söyledi.
Meta açıklamalar iki nedenden dolayı hala önemlidir:
- İnsanları organik listelerdeki sonuca tıklamaya ikna etmeye yardımcı olur.
- Google, TO’yu dikkate alır, bu nedenle sitenizin organik TO’su yükselirse, sıralamanıza dolaylı olarak yardımcı olabilir.
Amacı basittir: Google’ı kullanan birini, sağladığınız bağlantıya tıklaması için belirli bir terimi aramaya ikna etmesi gerekir. Başka bir deyişle, meta açıklamaların amacı, arama motorlarının kullanıcılarından tıklama çekmektir.
Arama motorları, meta açıklamasının SEO’ya herhangi bir doğrudan fayda sağlamadığını, çünkü sıralama algoritmalarına dahil etmediklerini iddia ediyor. Ancak, hemen belli olmayan bir faydası vardır.
Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı belirlemek için tıklama oranı (TO) adı verilen bir ölçüm kullanır. Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak kabul edecek ve şu anda sıralamada nerede olduğunuza bağlı olarak sizi listede daha da yukarılara taşıyacaktır. Bu nedenle sadece başlıklarınızı değil, meta açıklamalarınızı da optimize etmeniz son derece önemlidir.
Maalesef, Google’ın yazdığınız meta açıklamayı kullanacağına dair bir güvence yoktur; böyle sözler vermezler. Ancak olma ihtimali olduğu için üzerinde çalıştığınız gönderiye veya sayfaya dahil etmek her zaman için zaman ayırmaya değer.
Google Meta Açıklamayı Neden Görmezden Geliyor?
Arama motorları genellikle sayfa açıklamalarını göz ardı eder ve SERP snippet’inde sayfanın HTML’sinde yazılandan farklı bir metin görüntüler. Bunun tam olarak ne zaman olacağını bilmek zordur, ancak genellikle Google mevcut metanın bir kullanıcının arama sorusunu yeterince yanıtladığını düşünmediğinde ve bunun yerine aynı sayfadan daha iyi veya daha çekici olduğunu düşündüğü bir metin parçası kullandığında olur.
En İyi SEO Açıklaması Nasıl Yazılır?
- Anahtar Kelimeler: Meta açıklamanızın sayfanız için en önemli anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun. Arama motoru, arayıcının sorgusunu snippet’inizde bulduğunda, genellikle onu kalınlaştırır.
- Okunabilir bir kopya yazmak önemlidir. Açıklamanıza çok fazla anahtar kelime koymak kötüdür ve sonucunuzun spam içerikli bir siteye yönlendirdiğini düşündüğü için aramayı yapan kişiye yardımcı olmaz. Açıklamanızın birisi tarafından yazılmış gibi göründüğünden emin olun.
Meta açıklamayı web siteniz için bir reklam olarak düşünün. Mümkün olduğunca ilginç ve alakalı hale getirmeye çalışın.
- Sayfanın açıklaması, sayfanın içeriğiyle eşleşmelidir, ancak mümkün olduğunca ilgi çekici hale getirmeye de çalışmalısınız.
- Açıklamalar en fazla 135 ila 160 karakter uzunluğunda olmalıdır (ancak Google son zamanlarda daha uzun snippet’leri test etmektedir). Çok uzunsa, arama motorları sonu kısaltır, bu nedenle önemli anahtar kelimeleri başlangıca yakın bir yere koyun.
- Birden fazla sayfa için aynı meta açıklamaları kullanmayın. Başlık etiketleri gibi, meta da her sayfa için farklı yazılmalıdır. Google, meta açıklamaları toplu olarak kopyalamanız nedeniyle sizi cezalandırabilir.
- Zengin snippet’ler kullanmayı düşünün. Şema işaretleme ile, alıntıları daha ilginç hale getirmek için alıntılara bir şeyler ekleyebilirsiniz. Örneğin, yıldız puanları, müşteri yorumları, ürün bilgileri, kalori sayısı vb.
Sitemizde SEO hakkında daha fazla bilgi edinin.
Google, meta açıklamaları değiştirir.
Bir web sayfasının meta açıklaması veya Google’ın web sayfasının görüntülenebilir kısmından seçtiği metin, arama snippet’ine dahil edilebilir. Bu olasılıkların her ikisi de mümkündür.
Google’ın yönergelerine göre, şirket meta açıklamayı yalnızca sayfayı doğru bir şekilde tanımlıyorsa kullanacaktır.
Google, “Kullanıcılara yalnızca sayfa içeriğiyle mümkün olandan daha doğru bir açıklama sağladığını düşünürsek, Google bazen arama sonuçlarında bir snippet oluşturmak için bir sayfadaki meta name=”description”> etiketini kullanır” diyor. . “Bunun nedeni, kullanıcılara genel olarak daha iyi bir deneyim sunduğunu düşünmemizdir.”
Google’ın, web sayfanız için, web sayfasında zaten mevcut olan meta açıklamadan tamamen farklı bir meta açıklamayı yeniden yazması mümkündür. Bu, meta açıklamanın doğruluğuna bağlı olacaktır.
Bu hiç de son dakika haberi değil. Google yıllardır bu prosedürü otomatikleştirmek için çalışıyor.
2020 yılında yapılan araştırmaya göre Google, meta açıklamaları zamanın yaklaşık yüzde 70’ini yeniden yazıyor.
Söyledikleriniz doğruysa, yayıncılar doğru meta açıklamaları yazmıyor olabilir.
Tartışılamayan bir nokta, bir meta açıklama yazmak için uygun formatı sağlam bir şekilde kavramanın kritik olduğu fikridir.
Rakipleriniz hakkında bilgi edinin.
SERP araştırması, rakiplerinizi yeniden yazmaya gerek kalmadan neyin işe yaradığını anlamanıza izin verebilir, bu da kendi web siteniz için daha iyi meta açıklamaları yazmanız için size ilham verebilir. Bu, çalıştığınız sektörden bağımsız olarak geçerlidir.
Hangi meta açıklamalarının arama sonuçlarında başarılı bir şekilde gösterildiğini ve hangilerinin Google tarafından yeniden yazıldığını araştırmak, bunu gerçekleştirmek için uygun tekniği daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Trend Başlıklardan Yararlanın
Sosyal medya uzmanı olduğunuz için, hedef kitleniz için neyin trend olduğunu ve neyin toplanmadığını tam olarak tespit etme söz konusu olduğunda büyük ihtimalle sektörünüzde oyunun zirvesindesiniz.
Sektör firmalarını ve sektöre yön veren kişilerin hesaplarını takip etmek şimdiden planınızın bir parçası olmalıdır.
Bunu bir adım daha ileri götürerek, sektörünüzde şu anda hangi temaların popüler olduğunu belirlemeli ve en yüksek sıralamaya sahip sonuçlar için görüntülenen meta açıklamaları incelemelisiniz.
Google Trendler, BuzzSumo ve Twitter’ın Trend Olan Konular bölümü, işinizle ilgili çevrimiçi olarak tartışılan herhangi bir trend olup olmadığını kontrol etmek için yararlı yerlerdir.