Bir web siteniz varsa ve siteye daha fazla trafik çekmek istiyorsanız okumaya devam edin, çünkü Best4SEO’da biz sadece bir pazarlama ajansından daha fazlasıyız, hizmetlerimizle birlikte bilgilerimizi müşterilerimizle paylaşmayı ve onları eğitmeyi seviyoruz. onlara.
SEO dostu içerik yazmak, tıklama başına ödeme reklamlarına başvurmak zorunda kalmadan web sitelerinize organik trafik çekmenin en iyi yollarından biridir. Bu yazıda, web sitenizi optimize etmek ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için SEO dostu içerik yazmanın en iyi ipuçlarını vereceğiz.
Anahtar Kelime Araştırması
Herhangi bir SEO Dostu İçerik yazmaya başlamadan önce, anahtar kelimeleri araştırmalısınız. Anahtar kelimeler, SEO içeriğinizde %2,5 yoğunlukta yer alması gereken kelime grubudur. Anahtar kelimeler, SEO Dostu İçeriğinizle alakalı olmalı ve belirli bir coğrafi bölgede en yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler olmalıdır.
SEO Dostu İçeriğiniz için bir dizi anahtar kelime toplamanıza yardımcı olan birkaç ücretsiz platform vardır:
Google Tahminleri: Google’da bir şey aradığınızda, size otomatik olarak önerilerde bulunur. Bu öneriler önemlidir, çünkü bu, insanların aramalarında onları da yazdığı anlamına gelir.
Google Reklamları: Tüm dillerde ve konumlarda birkaç anahtar kelimeyi aklınızdan yazmanıza ve arama hacimlerini karşılaştırarak aralarından en iyisini seçmenize olanak tanır.
Serp Robot: İstediğiniz ülkeden Google aramasına göz atmanızı sağlar. Ayrıca, web sitenizin belirli bir anahtar kelime için sırasını ve ayrıca anahtar kelime için en iyi 10 web sitesini gösterir. Bu, web sitenizin sıralaması hakkında bir fikir edinmenize ve rakiplerin daha üst sıralarda yer almak için neler yaptığını kontrol etmenize yardımcı olur.
Google Arama Konsolu: Bu platform, belirli anahtar kelimelerde ve belirli ülkelerde de kaç tıklama ve gösterim aldığınızı gösterir. Search Console, web sitenizin performansını izlemenize ve düzeltmenize yardımcı olan pek çok özelliğe sahiptir.
Anahtar Kelime Yoğunluğu/Anahtar Kelime Doldurmaktan Kaçının
Anahtar Kelime Yoğunluğu, odak anahtar kelimenizin ve diğer anahtar kelimelerin SEO içeriğinizde ne sıklıkta göründüğünü gösterir.
İyi bir anahtar kelime yoğunluğu, her 100 kelime için %2 olacaktır; anahtar kelimeniz iki kez göründü.
Anahtar kelime yoğunluğu neden önemlidir? Sıralamayı hedeflediğiniz içerik reklamında bu kelimenin olmazsa olmaz olduğunu arama motoruna ima eder.
Ancak, sadece anahtar kelime yoğunluğunu artırmak için anahtar kelimeleri rastgele doldurmamaya dikkat edin.
SEO içeriğinizle tutarlı olmalarına izin verin.
Anahtar Kelime Yoğunluğunu hesaplama formülü şu şekildedir:
(Anahtar Kelime Sıklığı / Toplam Kelime Sayısı) X 100
Örneğin, SEO içeriğiniz 1.000 kelime uzunluğundaysa ve anahtar kelime on kez görünüyorsa.
(10/1000) X 100 = %1
SEO Başlığı ve Meta Açıklaması
Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi SEO başlığı ve meta açıklaması arama sonuçlarında nasıl göründüğünüzdür. SEO başlığının akılda kalıcı olduğundan ve odak anahtar kelimenizi içerdiğinden emin olun ve 50 ile 60 karakter arasında, ne eksik ne fazla olmasına dikkat edin.
Meta açıklamasına gelince, kısa ve bilgilendirici tutun ve mümkünse odak anahtar kelimenizi ve diğer anahtar kelimeleri ekleyin. 120 ile 160 karakter arasında tutun.
SEO Dostu URL
URL’nin SEO dostu olması için aşağıdakileri uygulamalıdır:
Odak Anahtar Kelimesini Dahil Et: Odak Anahtar Kelimesi URL’de görünmelidir.
URL, ASCII dışı karakterler ve büyük harfler içermemelidir.
a, an, the, is… gibi durma sözcüklerini kullanmaktan kaçının.
URL, www.domainname.com/parentpage/subpage/ anlamına gelen kronolojik olmalıdır
URL Uzunluğu 115 karakterden az olmalıdır. Optimum URL uzunluğu 75 veya biraz daha azdır.
Arapça SEO ile ilgili olarak, Arama Motorları okuyamadığı için URL’de Arapça karakterler kullanmamanız tercih edilir.
SEO Dostu İçerik İçerisindeki Bağlantı Yapısı
Dahili bağlantı, web sitenizdeki bir sayfanın yine web sitenizdeki başka bir sayfaya bağlanması anlamına gelir. Dahili bağlantı son derece önemlidir, çünkü Google botlarının web sitenizdeki farklı sayfaları ayırt etmesine ve hangi sayfaların diğerlerinden daha önemli olduğunu (daha fazla bağlantı verdiğiniz sayfalar) öğrenmesine yardımcı olur. Nasıl yapılacağına gelince, ustalaşması uzun zaman alıyor, ancak basit tutmak için ilgili sayfaları bağlamalı ve bu sayfalarda odak anahtar kelimesini çapa kelime olarak kullanmalısınız.
Dış bağlantılar, sizinki dışındaki web sitelerine verilen bağlantılardır. Neye bağlantı verdiğinizi dikkatlice seçmek önemlidir. Web sitesinin güçlü bir etki alanı sıralamasına sahip olması gerekir, böylece insanlar bunun spam veya başka bir şey olmadığını bilir. Rastgele değil, bilgilendirici ve faydalı bir şeye bağlantı verdiğinizden de emin olun; ve en önemlisi, bir rakibe link vermeyin ve anahtar kelimelerinizden birini harici link için kullanmayın, sadece dahili link için kullanın.
Web siteniz değerli bir bilgi varlığı haline gelirse, diğer web siteleri aslında organik bağlantı sağlayacaktır. Bu çoğunlukla Wikipedia veya Amazon gibi büyük isimlerin diğer web sitelerinde bu web siteleriyle bir anlaşma yapmak zorunda kalmadan geçmesidir. Güvenilir kaynaklar oldukları ve en iyinin en iyisi oldukları için basitçe bahsedilmiştir. Belki bir gün şirketiniz kendi alanındaki en güvenilir şirketlerden biri haline gelebilir.
Dilbilgisi ve Netlik
Google, bir kitle için yazdığınızı fark eder.
SEO içeriğiniz gramer ve imla hatalarıyla doluysa, kitlenizin veya hedef pazarınızın size ve ürününüze güvenmesini nasıl bekleyebilirsiniz?
Ayrıca tonunuzun net olduğundan ve göndermeye çalıştığınız mesajın kolaylıkla iletildiğinden emin olmanız gerekir.
SEO dostu içeriğin 8. sınıflar tarafından okunabilir olması gerektiğini söylüyorlar.
Kitleniz, akademik ve dilsel becerilerinizi sergilemenizi istemiyor, sadece okuması ve anlaması kolay bir şey istiyorlar ve hem etkileşime geçebilecekleri hem de faydalanabilecekleri bir şey istiyorlar.
SEO içeriği Derinliği ve Arama Amacı
SEO içerik derinliğine sahip olmak için web sitenizin konunuzun tüm yönlerini kapsaması gerekir.
Örneğin, çevrimiçi kumarhanelerin tanıtımını yapan bir bağlı kuruluş siteniz varsa, tüm kumarhane oyunlarını, kumarhane türlerini ve sunduklarını kapsayan ayrı sayfalarınız olmalıdır.
Ayrıca spor bahisleri hakkında da konuşmalısınız.
Çevrimiçi kumarhaneleri bile gözden geçirmelisiniz.
Her konuyu ne kadar genişletirseniz o kadar iyidir.
Dikkat etmeniz gereken en önemli şey arama amacıdır.
Kendinizi hedef kitlenizin yerine koyun ve bu anahtar kelimeyi neden aradığınızı tahmin edin.
Örneğin, çevrimiçi kumarhane arayan çoğu kullanıcı, ya oynamak için en iyi web sitesinin hangisi olduğunu bilmek ister ya da yeni başlıyor olabilir ve hiçbir fikirleri olmayabilir, bu nedenle alabilecekleri tüm bilgileri toplamak isterler.
Öte yandan, birçok kullanıcı çevrimiçi kumarhane kazanma ipuçlarını da arar.
Önemli olan mümkün olduğu kadar çok konuyu ele almaktır.
Web sitenizin bir blogu varsa, bu onlar için bir blog sayfası yazarak daha spesifik anahtar kelimeleri ve konuları ele almanıza yardımcı olacaktır.
Artık birçok sayfa yazmanız gerektiğini bildiğinize göre, bunların çok net ve gezinme menüsüne iyi yerleştirilmiş olduğundan emin olmalısınız.
SEO içeriğini güncelleyin
Mevcut sayfalarda yazdığınız SEO içeriklerinden herhangi biri değiştiyse ve artık doğru değilse veya sayfayla ilgili eklenmesi gereken yeni içerik bulduysanız dikkatli olun.
Bu iki ana nedenden dolayı iyidir.
Google Arama Motoru Sayfanızın sürekli güncellendiğini anlayacak ve bu nedenle sitenin terk edilmediğini bilecektir.
Belirli bir konuyla ilgili en son bilgilere ihtiyaç duymaları halinde sayfanıza başvurabileceklerini bildikleri için okuyucularınızda daha fazla güven oluşturacaksınız.
SEO Dostu İçerik Yazmak İçin İzleyebileceğiniz Diğer Adımlar
Anahtar kelimeler, URL’ler, bağlantı yapısı, SEO başlığı ve Meta açıklaması SEO Dostu İçerik yazarken dikkat edilmesi gereken ana noktalardır, ancak optimum sonuçlar için daha fazla adım da izleyebilirsiniz.
Sözcük sayısı
Bazı SEO araçları minimum SEO içeriğinin 600 olması gerektiğini söylese de gerçekte minimum 1.500 olmalıdır. Arama motorları, bilgilendirici ve ilgi çekici tutmayı başardığınız sürece uzun içeriği sever. En iyi kelime sayısı 2.500 ile 4.000 arasında olacaktır.
Başlıklarda anahtar kelimelere odaklanın
Odak anahtar kelimenizi ve Sayfa Başlığında (H1) bulunan diğer anahtar kelimeleri eklediğinizden emin olun. Bunları da alt başlıklara (H2, H3, H4…) eklemelisiniz. Sadece onları doldurmamaya ve tutarlı bir şekilde yerleştirmemeye dikkat edin. Bu şekilde, arama motorları bu kelimelerin sayfanız için önemli olduğunu anlar.
Zengin SEO metni
SEO metninize resimler ve videolar ekleyerek uzun bir yol kat edebilirsiniz. Kullanıcılar, görselleri varsa içeriğinizden çok daha fazla keyif alacaktır. Sadece bu görsellerin başka bir web sitesinden çalınmadığından ve sayfanızın amacına hizmet ettiğinden emin olun.
Kısa Paragraflar ve Liste Ekleme
Kısa paragraflar bir zorunluluktur; aslında, satır başına bir cümle daha da iyidir. Okuyucular uzun paragraflara olan ilgilerini anında kaybederler. Amaç, SEO metninizi mümkün olduğunca okunabilir ve ilgi çekici tutmaktır. Kısa paragraflar dışında listeler ekleyebilirsiniz. Adımların listesi, öğelerin listesi, özelliklerin listesi SEO metninize bağlıdır. Hatta önemli cümleleri veya anahtar kelimeleri, önemlerini vurgulamak için Kalın yazabilirsiniz.
Nasıl Yapılır Şeması ve SSS’yi kullanın
Örneğin, WordPress’te ve diğer araçlarda, bir yemek blogunuz varsa lazanyanın nasıl pişirileceği gibi, okuyucularınıza bir şeyler yapma adımlarını açıkladığınız bir “Nasıl Yapılır” Şeması ekleyebilirsiniz. SSS soruları da önemlidir, çünkü olabilecek tüm soruların cevabı olabilirler.
İçindekiler
Sayfanızın dökümünü çıkarmak için İçindekiler’i kullanın. Bu sayede okuyucu, sayfada gezinmeyi ve okumak istediği bölüme atlamayı kolay bulacaktır. İçindekiler tablosunun iyi yapılandırılabilmesi için başlık yapınızın doğru olması gerekir.
Tags:
SEO SEO Dostu İçerik SEO İçeriği
gülistan ekinci
Gülistan Ekinci is a talented backlink expert who has been working for Best 4 SEO since 2020. In her role, she is responsible for securing high-quality backlinks for the company's clients, helping to improve their search engine rankings and visibility online. With a deep understanding of search engine optimization techniques and a keen eye for detail, Gülistan has proven herself to be a valuable asset to the Best 4 SEO team. Her commitment to delivering results for clients and her passion for staying up-to-date with the latest industry developments have helped her to excel in her role and establish herself as a leader in the field of backlink management.
Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.
Kesinlikle gerekli çerezler
Çerez ayarları tercihlerinizi kaydedebilmemiz için kesinlikle gerekli çerezler her zaman etkin olmalıdır.
Bu çerezi devre dışı bırakırsanız, tercihlerinizi kaydedemeyiz. Bu da, bu web sitesini her ziyaret ettiğinizde çerezleri tekrar etkinleştirmeniz veya devre dışı bırakmanız gerekeceği anlamına gelir.
3. taraf çerezleri
Bu web sitesi, siteyi ziyaret edenlerin sayısı ve en popüler sayfalar gibi anonim bilgileri toplamak için Google Analytics kullanır.
Bu çerezi etkin tutmak web sitemizi geliştirmemize yardımcı olur.
Tercihlerinizi kaydedebilmemiz için lütfen önce Kesinlikle gerekli çerezleri etkinleştirin!