Web sitenizi diğer ülkelerden veya dillerden gelen ziyaretçiler için optimize etme uygulaması uluslararası SEO olarak bilinir. Küresel bir kitleyle bağlantı kurmak için organik aramayı kullanmak istiyorsanız, bu çok önemlidir. Ancak deneyimli SEO’lar için bile uluslararası bir SEO planı oluşturmak zor olabilir. Prosedürü parçalayacağız ve Best 4 SEO’dan bu eğitimde adım adım size yol göstereceğiz.
Bir web sitesini ve içeriğini Google gibi arama motorları için optimize etme tekniği, arama motoru optimizasyonu (SEO) olarak bilinir. Güçlü bir arama varlığını sürdürmek, uluslararası SEO’nun önemli bir bileşeni olmaya devam ederken, aynı zamanda diğer bölgelerden ve/veya dillerden gelen organik trafiği artırmaya çalışır.
Arama motorları, uluslararası SEO sayesinde işletmenizin hedeflemek istediği ülkeleri kolayca belirleyebilecektir. Ayrıca, farklı ülkelerden gelen veya farklı dilleri konuşan müşterileri çekmek için kullandığınız dilleri arama motorlarına gösterir.
Web sitesi içeriği yerel pazarlarla alakalı olmalı ve yapısı, arama motorlarının doğru web sayfalarını bulmasını ve doğru tüketicilere ulaştırmasını kolaylaştırmalıdır. Bunlar, uluslararası bir web sitesi SEO stratejisinin iki ana bileşenidir.
Türkiye’de pencere kaplamaları satan ve Suudi Arabistan’a açılan bir şirket düşünün. Öncelikle Suudi müşterilerin sitenizdeki uygun web sayfalarına, Suudi lokasyonları, teslimat programları ve Suudi Riyali cinsinden ücretler ve masraflar hakkında ayrıntılar içeren sitelere yönlendirildiğinden emin olmalısınız.
Hem Türk hem de Suudi Arabistan sayfalarını içeren ve kullanıcı sorgularının kullanıcıları mevcut konumlarına göre uygun sayfaya yönlendirmesi için yeterli meta veri kullanan bir web sitesi yapısına ihtiyacınız olacak.
Arama motoru algoritmalarının ülkeden ülkeye aynı olmasa da büyük farklılıklar gösterdiği göz önüne alındığında, önerilen geleneksel SEO uygulamaları şüphesiz uluslararası SEO’nun mihenk taşıdır.
Uluslararası SEO, birleşik deneyim ve SEO anlayışına dayanmaktadır. Uluslararası web siteleriniz olduğunda, tek tek sitelere dikkat ederek genel performansı izlemelisiniz. Aksi takdirde, yerel pazar web siteleriniz birbiriyle doğrudan rekabet halinde olabilir veya en kötü senaryoda indekslenemeyebilir. Örneğin, Mısır’a özel premium bir web siteniz varsa, Irak için arama sonuçlarında üst sıralarda yer almamalı veya görünmemelidir.
Bulunduğunuz şehir veya eyalet gibi yerel pazarların dışında gelişme arzunuz yoksa, Uluslararası SEO genellikle zaman ve paraya değmez. Aslında, şirketiniz yalnızca yerel iş yürütüyorsa, uluslararası SEO geri tepebilir. Yabancı web sitelerine erişen müşteriler, dünyanın yalnızca küçük bir bölümünü kapsadığınızı görmekten mutlu olmayacaklardır.
Öte yandan, ulusal sınırların ötesine geçmek istiyorsanız uluslararası SEO’ya yatırım yapmak faydalıdır. Kapsamlı bir plan, küresel sahnede rekabet eden çok sayıda şirket ve alakalı anahtar kelimeler için iyi sıralama yapmanın artan zorluğu göz önüne alındığında önemlidir.
Birden çok ülkeye özgü web siteleri oluşturmayı planlıyorsanız makul bir alan adı seçmelisiniz. Markanız için bir alan adı seçmeden önce, pazarda deneyimli yerel bir ajans ve İngilizce konuşan uzman yetkililere danışın. Seçtiğiniz marka adının ve etki alanının, yerel müşterilerden uygun marka çağrışımları ve tepkileri aldığından emin olun.
Alan adınızdaki kelimelerin sorunsuz bir şekilde birlikte aktığından ve birden fazla kelime kullanmaya karar verirseniz ek kelimeler oluşturmak için yanlış yorumlanmadığından emin olun. Bu önemlidir, çünkü yanlış bir alan adı yanlış yorumlanabilir ve potansiyel olarak aşağılanmaya veya güvensizliğe neden olabilir.
Yabancı SEO’ya girmeye karar vermeden önce pazar araştırmalarını, istatistikleri ve hatta kendi web sitesi verilerinizi gözden geçirmek her zaman akıllıca bir fikirdir. Bu, özellikle yöneticinizi etkilemeniz gerekiyorsa veya diğer eyaletlerdeki fırsatlardan emin değilseniz önemlidir.
Aşağıdaki bilgilendirici kaynaklar, hangi ülkeleri veya pazarları hedeflemeniz gerektiğine karar vermenize veya sipariş vermenize yardımcı olacaktır:
Doğru SEO taktikleri ile markanız rekabette öne çıkar. Bu, yerel pazarlar için çok önemli olsa da, web sitenizin tüm bölge ve ülkelerde değerli içeriği ve anahtar kelimeleri desteklemek için optimize edilmesini sağlayacağından, uluslararası genişlemeye karar verirseniz daha da önemli hale gelir. Müşteri katılımını artırın, arama motoru sonuçlarını iyileştirin ve yerel gelenekleri, dili ve bağlamı dikkate alarak küresel etkinizi önemli ölçüde artırın.
Uluslararası SEO, arama motorlarının işletmenizin hangi ülkelere ulaşmak istediğini anlamasını kolaylaştırır. Ayrıca arama motorlarına farklı ülkelerden veya farklı dilleri konuşan müşterileri çekmek için hangi dilleri kullandığınızı söyler.
Çoğu zaman, normal SEO kendi ülkenize veya onun dışındaki belirli bir ülkeye odaklanır. Uluslararası SEO, ana hedef ülkeniz dışındaki yerlerden mümkün olduğunca çok trafik çekmeye çalışır.
Uluslararası SEO’nun sonuçlarını fark etmeniz biraz zaman alacaktır. Ne kadar çok katkıda bulunursanız o kadar genişlemeye devam edeceğini akılda tutmak önemlidir, sonuç olarak bu gerçekten kümülatif bir olgudur.
Ücretsiz Danışmanlık Alın
Web Siteniz İçin Fiyat Teklifi ve Ücretsiz SEO Teşhisi Almak İçin Hemen Bize Ulaşın.