Yerel SEO Sonuçları
Google, yerel sorgular için iki farklı türde arama sonucu döndürdüğünden, yerel SEO iki yarıdan oluşan bir oyundur.
Harita Paketi Sonuçları
En iyi yerel işletme ve harita listeleri, bir Google SERP özelliği olan Haritalar Paketinde (Yerel Paket olarak da bilinir) gösterilir. Yerel sorgular için, sıklıkla Google arama sonuçlarının en üstünde görünür.
Organik Arama Sonuçları
İyi bilinen “10 mavi bağlantı”, “normal” organik arama sonuçlarını temsil eder. Genellikle Harita Paketi sonuçlarından sonra listelenir.
Yerel SEO Kalıbı
Yerel organik aramaların sonuçları ne olacak? Google, milyarlarca aramada kullanıcı davranışını inceledikten sonra, belirli şirket türlerini arayan kişilerin yerel sonuçlara ihtiyaç duyduğunu keşfetti. Google’ın yerel bir terim ararken konumunuzu aldığını söylemenin süslü bir yolu olan yakınlık faktörü, sonuç olarak Google’ın yerel arama algoritmasının bir parçasıdır. Bulucu bir şehir adını veya “yakınımdakini” hariç tuttuğunda bile, bu yine de olur. Örneğin, işteyken “pizza servisi” araması yaptığınızda, yerel SERPS’inizde çalıştığınız yere yakın restoranların bir listesi görüntülenir.
Ancak aynı araştırmayı evde yapsaydınız sonuçlar çok farklı olurdu. Yerel bir pizza teslimatına ihtiyacınız olduğundan, bu mantıklı. Yerel arama oldukça uzun bir süredir mevcuttur, ancak çoğu kişi yalnızca masaüstü bilgisayar kullandığından kullanımı kısıtlanmıştır. Yerel SEO, mobil internet bağlantısındaki son patlama nedeniyle yerel ürünler veya hizmetler sunan herhangi bir şirketin yanı sıra yerel pazarlamacılar için çok önemli hale geldi.
Yerel SEO’da Google Benim İşletmem
Şirketinizle ilgili ayrıntıları içeren ücretsiz bir işletme listesi, bir Google İşletme Profilidir (eski adıyla Google Benim İşletmem). Konumunuz, hizmetleriniz, ürünleriniz ve fotoğraflarınız gibi bilgileri ekleyebilirsiniz. Google daha sonra bunu yerel arama sonuçlarınıza dahil edecektir. Örneğin, mobil cihaz kullanan bir kullanıcıya bu şekilde görünebilir.
Google’a göre işletme profilinizi optimize etmek, SEO sıralamanız için ana yerel kriterdir. Yerel pakete katılma fırsatına sahip olmak istiyorsanız, bir Google İşletme profilinizin olması gerekir. İşte bir işletme profili yazmak için bazı ipuçları:
- Belirli çalışma saatleri belirleyin
- Kuruluşunuzu tanımlamak için birkaç terim seçin
- Müşterilerin ne yaptığınızı anlamasına yardımcı olmak için sık sık fotoğraf ve video yayınlayın.
Artık Yerel SEO’nun işinize neden ve nasıl fayda sağlayabileceğini bildiğinize göre, stratejinizi geliştirme ve uygulama zamanı. Tavsiyemize uyarak başlayın ve ardından yerel aramalardaki varlığınızı izleyin. Halihazırda yerel bir SEO stratejisi üzerinde çalıştınız mı? Hangi stratejileri kullandınız? İşletmeniz için kendi yerel SEO planınızı geliştirmek ister misiniz?