السيو المحلي Ocak 26, 2023

Yerel SEO

Google’daki tüm aramaların yaklaşık %50’si yerel bilgiler için yapıldığından, küçük işletmeler yerel aramadan büyük ölçüde yararlanabilir. Şirketiniz yerel arama için optimize edilmemişse bölgenizde alışveriş yapmak isteyen potansiyel müşterileri kaybedebilirsiniz. Başka bir deyişle, şirketinizin sağlam bir şekilde sahnede kalmasını istiyorsanız, yerel SEO geliştirme üzerinde çalışmak çok önemlidir.

Şirketinizi yerel SEO için optimize etmenize yardımcı olacak yerel SEO fikirlerini ve kaynaklarını kapsayan kapsamlı bir kılavuz hazırladık. Eğitimin sonunda, hangi mal veya hizmetleri satın alacaklarını belirlemek için yerel aramayı kullanan potansiyel müşterileri çekmek için şirketinizin nasıl konumlandırıldığı konusunda bilgili olacaksınız.

Yerel SEO Nedir?

Yerel SEO, yerel web kullanıcılarının sizi bulabilmesi için işletmenizin çevrimiçi varlığını artırmakla ilgilidir. Bunlar, bir bakkal veya dişçi muayenehanesi gibi gerçek şirketlerin fiziksel yerleri veya elektrikçi veya ev temizlik hizmeti gibi belirli bir alanda faaliyet gösteren hizmet alanı şirketleri olabilir.

Bu, bir şirketin girişini talep etmekten franchise sitesinin yerel bir Google aramasında görünmesini sağlamaya kadar her şeyi içerir. Yerel olarak odaklanmış sosyal medya etkileşiminin yanı sıra çevrimiçi incelemeleri ve derecelendirmeleri ele almak da dahil olmak üzere bunun ötesine geçer.

Yerel SEO’nun Önemi Nedir?

Şirketiniz belirli bir şehir veya bölgeye hitap ediyorsa yerel SEO önemlidir. Ve gelecekte, muhtemelen daha da önemli olacak. Şu anda organik bir SEO yaklaşımı kullanıyor olsanız bile ek bir yerel varlık kazanmak faydalıdır. Yakınınızdaki müşteriniz olabilecek kişilerin dikkatini çekme fırsatını kesinlikle kaçırmak istemezsiniz.

Yerel arama, çevrimiçi marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra yerel işletmeler için potansiyel müşteriler, gelir ve mağaza ziyaretlerinde büyük bir itici güçtür. Şirketinizin yerel SEO’yu neden umursamadığı daha iyi bir sorgu olabilir. Gereken potansiyel emek ve masraf, yerel soylulaştırmaya girişmeye karşı tek önemli argümandır. Ancak bunun için endişelenmenize gerek yok; Aslında, kullandığınız anahtar kelimelere ve tekniklere bağlı olarak, yerel bir SEO stratejisini farkında bile olmadan eyleme geçirebilirsiniz!

Yerel SEO Sonuçları

Google, yerel sorgular için iki farklı türde arama sonucu döndürdüğünden, yerel SEO iki yarıdan oluşan bir oyundur.

Harita Paketi Sonuçları

En iyi yerel işletme ve harita listeleri, bir Google SERP özelliği olan Haritalar Paketinde (Yerel Paket olarak da bilinir) gösterilir. Yerel sorgular için, sıklıkla Google arama sonuçlarının en üstünde görünür.

Organik Arama Sonuçları

İyi bilinen “10 mavi bağlantı”, “normal” organik arama sonuçlarını temsil eder. Genellikle Harita Paketi sonuçlarından sonra listelenir.

Yerel SEO Kalıbı

Yerel organik aramaların sonuçları ne olacak? Google, milyarlarca aramada kullanıcı davranışını inceledikten sonra, belirli şirket türlerini arayan kişilerin yerel sonuçlara ihtiyaç duyduğunu keşfetti. Google’ın yerel bir terim ararken konumunuzu aldığını söylemenin süslü bir yolu olan yakınlık faktörü, sonuç olarak Google’ın yerel arama algoritmasının bir parçasıdır. Bulucu bir şehir adını veya “yakınımdakini” hariç tuttuğunda bile, bu yine de olur. Örneğin, işteyken “pizza servisi” araması yaptığınızda, yerel SERPS’inizde çalıştığınız yere yakın restoranların bir listesi görüntülenir.

Ancak aynı araştırmayı evde yapsaydınız sonuçlar çok farklı olurdu. Yerel bir pizza teslimatına ihtiyacınız olduğundan, bu mantıklı. Yerel arama oldukça uzun bir süredir mevcuttur, ancak çoğu kişi yalnızca masaüstü bilgisayar kullandığından kullanımı kısıtlanmıştır. Yerel SEO, mobil internet bağlantısındaki son patlama nedeniyle yerel ürünler veya hizmetler sunan herhangi bir şirketin yanı sıra yerel pazarlamacılar için çok önemli hale geldi.

Yerel SEO’da Google Benim İşletmem

Şirketinizle ilgili ayrıntıları içeren ücretsiz bir işletme listesi, bir Google İşletme Profilidir (eski adıyla Google Benim İşletmem). Konumunuz, hizmetleriniz, ürünleriniz ve fotoğraflarınız gibi bilgileri ekleyebilirsiniz. Google daha sonra bunu yerel arama sonuçlarınıza dahil edecektir. Örneğin, mobil cihaz kullanan bir kullanıcıya bu şekilde görünebilir.

Google’a göre işletme profilinizi optimize etmek, SEO sıralamanız için ana yerel kriterdir. Yerel pakete katılma fırsatına sahip olmak istiyorsanız, bir Google İşletme profilinizin olması gerekir. İşte bir işletme profili yazmak için bazı ipuçları:

  • Belirli çalışma saatleri belirleyin
  • Kuruluşunuzu tanımlamak için birkaç terim seçin
  • Müşterilerin ne yaptığınızı anlamasına yardımcı olmak için sık sık fotoğraf ve video yayınlayın.

Artık Yerel SEO’nun işinize neden ve nasıl fayda sağlayabileceğini bildiğinize göre, stratejinizi geliştirme ve uygulama zamanı. Tavsiyemize uyarak başlayın ve ardından yerel aramalardaki varlığınızı izleyin. Halihazırda yerel bir SEO stratejisi üzerinde çalıştınız mı? Hangi stratejileri kullandınız? İşletmeniz için kendi yerel SEO planınızı geliştirmek ister misiniz?

Tags: SEO Yerel SEO

amani itani

Amani's exceptional abilities in both SEO and content creation have earned her a reputation as a top-notch SEO Specialist. Her unwavering commitment to delivering outstanding results for clients, coupled with her creative talent, has allowed her to thrive in her role and make a significant impact in the realm of online content creation. With her passion for creating high-quality content and her deep understanding of SEO, Amani continues to be an invaluable asset to the Best 4 SEO team, driving success and achieving remarkable outcomes for the clients she serves.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir