Her geçen gün yeni ve kaliteli web siteleri Google tarafından indekslenirken, web siteleri arasında artan rekabete ayak uydurmak zor. SEO, sürekli değişen hızlı tempolu bir alandır ve Google algoritmaları, web sitelerini sıralamak için her zaman güncellenmiş yeni teknikler ve stratejiler kullanır.
Bu nedenle, Best SEO ekibimiz tarafından yazılan bu makalede, web sitenizi optimize etmek için SEO’yu ve SEO Araçlarını öğrenmek için ihtiyaç duyacağınız En İyi SEO Kaynaklarını göstereceğiz.
Eğitimsel SEO Kaynakları
Bu bölümde, SEO öğrenmeye başlamak için okuyabileceğiniz bazı eğitici SEO kaynakları göstereceğiz. Yine de, bu sanatta ustalaşmanın çok zaman, sabır ve pratik gerektirdiğini unutmayın!
İşte liste:
Google Nasıl Tarar – Google’ın sayfaları nasıl taradığını ve dizine eklediğini öğrenin.
Google Nasıl Tarar – Google’ın sayfaları nasıl taradığını ve dizine eklediğini öğrenin.
SEO Başlangıç Kılavuzu: Google’ın bu sayfası SEO ile ilgili tüm konuları kapsar, ancak yeni başlayanlar için biraz ileri düzeyde olabilir, bu nedenle önce daha basit içeriği okuduğunuzdan emin olun.
PageRank – Wikipedia’daki bu oldukça bilgilendirici makalede bazı web sitelerinin neden diğerlerinden daha yüksek sıralarda yer aldığını anlayın.
Moz’s Guide to SEO – Mevcut en iyi SEO Yazılımı şirketlerinden biri tarafından yazılmış 10 bölümden oluşan bir kılavuz.
Yeni Başlayanlar İçin SEO İpuçları – Tamamen yeni başlayanlar için 5 SEO ipucu öğrenin!
En İyi 4 SEO: Blogumuzda SEO ile ilgili basit, kolay anlaşılır makaleler yazıyoruz! Öğrenmek için gönderilerimize göz atın.
Hepsi Bir Arada SEO Kaynakları
Belirli SEO alanlarını hedefleyen SEO kaynaklarını tartışmadan önce, şu anda dünyanın en iyisi olan bu 3 SEO aracından bahsedelim.
Ahrefs: Ahrefs, rekabet analizinden anahtar kelime araştırmasına, denetime, sıralama takibine ve çok daha fazlasına kadar ihtiyaç duyacağınız tüm SEO araçlarını içerir.
SEMrush: Her şeyi içeren en iyi SEO kaynaklarından biri de SEMrush’tur. Anahtar kelime sıralaması ve araştırması, etki alanı araştırması, taranacak ve düzeltilecek sayfalar, geri bağlantı raporu, içerik pazarlaması ve daha fazlasını içerir.
Moz: SEmrush ve Ahrefs’ten farklı olarak Moz, çoğunlukla büyük işletmeler tarafından kullanılmayan daha basit bir platformdur. Ancak, anahtar kelime sıralaması, taranacak sayfalar ve geri bağlantı sorguları gibi bazı şaşırtıcı özelliklere sahiptir.
Anahtar Kelime Araştırma SEO Kaynakları
Aşağıda, yalnızca anahtar kelime araştırmasına ve hacmine odaklanan SEO Kaynaklarının bir listesi bulunmaktadır.
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı: İstediğiniz anahtar kelimeyi yazın, Google Ads size belirli bir konumdaki arama hacmini ve bu konum için sıralama yapmanız gereken rekabet düzeyini verecektir. Hatta size alternatif anahtar kelimeler ve aranma hacimleri için önerilerde bulunur.
AnswerThePublic: Anahtar kelime araştırma aracı olarak işlev gören en iyi SEO Kaynaklarından biri, arama sorularını 5 kategoriye ayırır: Nasıl Olabilir, Hangisi, Hangisi ve İrade. Buna dayanarak, bir arama bulutu şeklinde gruplandırılmış bir anahtar kelime önerileri listesi alacaksınız.
Google Trendler: Makalenize modaya uygun bir anahtar kelime eklemek ve bunun için daha yüksek sıralar almak istiyorsanız, bu iyi bir anahtar kelime araştırma aracıdır. Google Trendler, şu anda hangi anahtar kelimelerin trend olduğunu anlamanıza yardımcı olur ve buna dayanarak fırsatı değerlendirebilir ve bu konuda bir makale/sayfa yazabilirsiniz.
Google Arama Konsolu: Bu, anahtar kelime araştırması için en iyi SEO Kaynaklarından biridir. Dizine alınmış sayfalarınızın hangi anahtar kelimeler için sıralandığını ve her bir anahtar kelimeye göre kaç tıklama aldığınızı gösterir.
Ayrıca, o anahtar kelimeye göre sayfanızın aramada kaç kez göründüğüne ilişkin gösterimleri de gösterir. Google Search Console’un bir başka güzel yönü de, birçok anahtar kelime araştırma aracının aksine, daha iyi Arapça SEO için Arapça anahtar kelimeler hakkında da veri oluşturmasıdır.
Paletli SEO Kaynakları
Her sayfa analizi dahil olmak üzere web sitenizle ilgili tüm bilgileri alın ve tarayıcıların veya botların bunları analiz edip dizine eklerken gördüğü hataları görün.
Screaming Frog: Screaming Frog ücretsiz sürümüyle hataları bulmak ve düzeltmek için 500 sayfaya kadar gezinin. Ancak, daha fazla erişim istiyorsanız abone olmalısınız, ancak ücretsiz sürüm iyi bir başlangıç noktasıdır.
Google Arama Konsolu: Etki alanı siteniz için Google’ın kendisi tarafından tarama, dizine ekleme ve hataları düzeltme.
DeepCrawl: Bu tarama yazılımı, binlerce sayfayı tarayabileceği için daha büyük işletmeler için en iyisidir.
Backlink SEO Kaynakları
Arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olacak önerileri bulmak için geri bağlantılarınızı ve rakiplerinizi analiz edin.
Ahrefs ve SEMrush Backlink Analizi için en iyisidir
Web Sitesi Sıralaması SEO Kaynakları
SiteChecker: web sitenizin sıralamasını ve performansını izlemenize yardımcı olan en iyi sıralama yazılımlarından biridir.
SiteChecker: web sitenizin sıralamasını ve performansını izlemenize yardımcı olan en iyi sıralama yazılımlarından biridir.
SERPWatcher KW Finder kullanarak anahtar kelime analizine odaklanır. Bununla ilgili en iyi şey, hem yeni başlayanlar hem de uzmanlar için uygun olmasıdır. Web sitenizin sıralamasını iyileştirmek ve izlemek için neler sunduğuna bakalım.
RankTracker: Web sitenizin sıralamasını ve rakiplerinizin yanı sıra birden çok arama motoru platformunda izleyin
Listenin tamamı için en iyi SEO Sıralama araçları hakkındaki makalemizi okuyun.
Diğer SEO Etki Alanları İçin Daha Fazla SEO Kaynağı
İçerik Optimizasyonu İçin SEO Kaynakları
Semrush Yazı Asistanı
Bu, arama motorlarında görünür olacak ve hedef kitleniz için ilgi çekici olacak içerik yazmanıza yardımcı olan SEO Kaynaklarından biridir.
Aşağıdaki özelliklere sahiptir:
Metninizin okunabilirliğini değerlendirin ve iyileştirin
Anahtar kelime önerileri alın
Tonunuzun tüm sayfa boyunca düzgün ve tutarlı olduğundan emin olun.
Ceza almadığınızdan emin olmak için içeriğinizin intihal yüzdesini kontrol edin
Daha iyi görünmelerini ve kulağa daha iyi gelmelerini sağlamak için metinleri yeniden ifade edin
İçeriğinizin genel SEO puanını kontrol edin.
Hemingway
Bu, SEO dostu olmayan ve okuyucularınızı sıkacak uzun ve karmaşık cümleleri öne çıkarmanıza yardımcı olan SEO Kaynaklarından biridir.
Sarı renkle vurgulanmış bir cümle görürseniz, onu kısaltın veya ikiye bölün.
Kırmızıyla vurgulanan bir cümle görürseniz, baştan yazmanız en iyisidir.
Zayıf ifadeler mavi renkle vurgulanır.
HTML Tidy
HTML Tidy, geçersiz HTML’yi düzelten bir konsol uygulamasıdır.
Ayrıca olası web erişilebilirlik hatalarını da algılayabilir.
Grammarly
Grammarly, tarayıcınız için dil bilginizi, imlanızı ve intihalinizi kontrol eden bir uygulama veya uzantıdır.
Sizin için daha iyi seçenekler önerirken yazınızdaki hataları vurgulamaya yardımcı olur.
Hatasız bir metin SEO dostudur.
Grammarly’nin 3 versiyonu vardır: Premium (bireyler için iyidir), Business (Büyük veya küçük şirketler için çalışanlarına verebilirler) ve Education (yüksek öğretim kurumları ve okullar için uygundur ve onlara sınırsız erişim sağlar. öğrenciler)
Quetext
Metninizin orijinalliğini doğrulamak için iyi bir araç.
Sadece intihali anında kontrol etmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda gerektiğinde alıntılar da üretir.
Çevrimiçi Karakter Sayacı Aracı
Görüntü Optimizasyonu İçin SEO Kaynakları
Compress PNG: Web sitenizin görüntülerin kalitesini korurken gecikmemesi için görüntü boyutunu küçültün. Büyük resimler, web sitenizin yüklenmesinin o kadar uzun sürmesine neden olur ki, kullanıcılar içeriğinizin ne olduğunu kontrol etme zahmetine girmeden pes eder ve siteden ayrılır.
Yoast: Yoast’taki resim özelliği, resimleri SEO için optimize etmenize yardımcı olur. Görüntünün alternatif metni, başlığı, açıklaması ve yazısı varsa boyutun uygun olup olmadığını algılar.
Canva: Bu bir görsel tasarım aracıdır. Resminizi tasarlarsanız, benzersiz olacaktır. İşletmeler için uygun olan Canva, Ücretsiz, Pro ve Teams olmak üzere üç abonelik vardır.
Site Hız Kontrolü İçin SEO Kaynakları
GTMetrix: Sitenizin hızını ve performansını kontrol edin ve siteniz yavaşlarsa bildirim alın. Hatta sitenizin performansını farklı cihazlarda ve dünyanın farklı yerlerinde test edebilirsiniz.
PageSpeed Insights: Web siteniz hakkında masaüstü ve mobil cihazlardaki performans raporlarını sunarken, sitenizi nasıl iyileştirebileceğinize dair öneriler sunar.
Lighthouse: Sitenizin performansının puanını veren bir Google Chrome aracıdır.
Mobil Optimizasyon İçin SEO Kaynakları
Google’ın Mobil Uyumluluk Testi: Test etmek istediğiniz sayfanın URL’sini girmeniz yeterlidir, size mobil uyumlu olup olmadığını gösterecektir. Değilse, neden mobil uyumlu olmadığına dair sorunları listeleyecektir.
Experte’nin Mobil Uyumluluk Testi: Bu aynı zamanda sayfanızın mobil uyumlu olup olmadığını gösteren SEO kaynaklarından biridir. Değilse, hataları sizin için teşhis edecek ve mobil cihazlar için kabul edilebilir protokolleri listeleyecektir.
Performans Testi SEO Kaynakları
UserTesting: Kullanıcılarınızı hedefleyebilir ve deneyimlerini öğrenmek için onlarla bağlantı kurabilir ve sitenizin performansını nasıl iyileştireceğinize dair öneriler almak için görüntüleyebilirsiniz.
RankScience: RankScience’daki birçok SEO aracından biri, web sitenizde iki değişkenin bulunduğu A/B testine sahip olması ve kullanıcı deneyimine dayalı olarak web sitenizde hangisinin en olumlu etkiye sahip olduğunu test etmek istemenizdir.
SearchPilot: Bu aynı zamanda, kullanıcılarınızın hangi site seçeneklerini tercih ettiğini test eden ve daha iyi SEO sonuçları sağlayan bir A/B test yazılımıdır.
SEO Kaynakları: Son Düşünceler
Web sitenizi her açıdan optimize etmenize yardımcı olacak sonsuz SEO kaynakları bulacaksınız.
Ancak, tüm SEO değişikliklerini izlemeye ve denetlemeye ve ayak uydurmaya devam etmezseniz, en iyi SEO kaynakları bile size yardımcı olamaz. Google’ın sıralama algoritmaları sürekli değişiyor ve SEO çok hızlı ilerliyor. dün işe yarayan bugün işe yaramayabilir ve bugün işe yarayan yarın demode olabilir.
Tags:
SEO SEO Kaynakları
gülistan ekinci
Gülistan Ekinci is a talented backlink expert who has been working for Best 4 SEO since 2020. In her role, she is responsible for securing high-quality backlinks for the company's clients, helping to improve their search engine rankings and visibility online. With a deep understanding of search engine optimization techniques and a keen eye for detail, Gülistan has proven herself to be a valuable asset to the Best 4 SEO team. Her commitment to delivering results for clients and her passion for staying up-to-date with the latest industry developments have helped her to excel in her role and establish herself as a leader in the field of backlink management.
Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.
Kesinlikle gerekli çerezler
Çerez ayarları tercihlerinizi kaydedebilmemiz için kesinlikle gerekli çerezler her zaman etkin olmalıdır.
Bu çerezi devre dışı bırakırsanız, tercihlerinizi kaydedemeyiz. Bu da, bu web sitesini her ziyaret ettiğinizde çerezleri tekrar etkinleştirmeniz veya devre dışı bırakmanız gerekeceği anlamına gelir.
3. taraf çerezleri
Bu web sitesi, siteyi ziyaret edenlerin sayısı ve en popüler sayfalar gibi anonim bilgileri toplamak için Google Analytics kullanır.
Bu çerezi etkin tutmak web sitemizi geliştirmemize yardımcı olur.
Tercihlerinizi kaydedebilmemiz için lütfen önce Kesinlikle gerekli çerezleri etkinleştirin!