Ekaterina pointing at BEst 4 SEO LOGO Ocak 26, 2023

Instagram Reklamcılığı

Sosyal medyanın hakimiyeti nedeniyle, bu platformlar etrafında dönen pazarlama stratejilerini uygulamaktan kaçınmak imkansız hale geldi. Bunların arasında Instagram da var. Yaklaşık 1,4 milyar aktif kullanıcıyla.

Instagram Reklamcılığı ile potansiyel müşterileri çekmek için görsel medyayı kullanırsınız. Çoğu Instagram kullanıcısı gençtir (16 – 34), bu nedenle hedef pazarınız bu yaş grubuna aitse, pazarlama stratejilerinizi başarılı bir şekilde uygulamanız için size Instagram reklamcılık hizmetlerimizi sunmaktan mutluluk duyarız.

Etkili Instagram Reklamcılığının Faydaları

  • Birçok Hedefleme Seçeneği
  • bütçe dostu
  • Daha az rahatsız edici hale getiren kısa reklamlar
  • Hemen satış imkanı (CTA, Harekete geçirici mesaj)
  • Daha yüksek müşteri etkileşimi
  • Genç nesle hitap ediyor
  • Yeni takipçileri teşvik edecek çekici görsel mesajlar
  • Mobil Reklamlar
  • Marka bilinirliği
  • Daha Fazla Trafik
  • Daha Yüksek Dönüşüm
  • Uygulama kurulumuna yönlendirin (bir uygulamanız varsa)
  • Daha fazla müşteri katılımı

Facebook Business Manager Üzerinden Instagram Reklamcılığı

Birden fazla sosyal medya kanalı var ve her birinin önemli bir kullanıcı payı var.

İyi haber şu ki, önde gelen sosyal medya ağlarından ikisi, Facebook ve Instagram (WhatsApp ile birlikte), Mark Zuckerberg tarafından kurulan aynı şirket Meta Platforms’a ait.

Bu, kolay çapraz medya reklamcılığının önünü açar.

Şirketiniz için bir Facebook Business Manager hesabı oluşturarak, Facebook üzerinden topladığınız verileri Instagram Reklamcılığı için de kullanabilirsiniz (Tabii ki Tersi de geçerlidir).

Instagram Reklamcılığında Farklı Teklif Stratejileri

Instagram Reklamcılığı ile kullanabileceğiniz, her biri biraz farklı çalışan birkaç teklif verme stratejisi vardır. Bu stratejiler de Google Reklamlarına ve LinkedIn Reklamlarına benzer.
Bunları size açıklayalım:

TBM

Tıklama başına maliyet’in kısaltmasıdır. Instagram Reklamlarınıza CTA seçeneği eklemek istemiyorsanız Mil Başına Maliyet sizin için daha iyi bir seçimdir. CPM ile, görüntüleme sayısı başına ödeme yaparsınız (normalde 1000 görüntüleme başına)’a odaklanmak istiyorsanız, gidilecek yol TBM’dir.

BGBM

Instagram Reklamlarınıza Instagram Reklamlarınıza CTA seçeneği eklemek istemiyorsanız Mil Başına Maliyet sizin için daha iyi bir seçimdir. CPM ile, görüntüleme sayısı başına ödeme yaparsınız (normalde 1000 görüntüleme başına) seçeneği eklemek istemiyorsanız Mil Başına Maliyet sizin için daha iyi bir seçimdir. CPM ile, görüntüleme sayısı başına ödeme yaparsınız (normalde 1000 görüntüleme başına)

CPL

Beğeni başına maliyet anlamına gelir. Bu teklif verme stratejisini kullanarak gerçekten etkileşime odaklanırsınız.

Instagram Reklam Türleri

Her şirket birden fazla sektörde diğerlerinden farklı ürün veya hizmetler sunduğundan, bazı Instagram Reklam seçenekleri bazıları için işe yarayabilir, bazıları için olmayabilir.

Size 6 tür Instagram Reklamını anlatalım:

Koleksiyon Reklamları

Bu reklam türü, tek bir reklamda birden fazla ürünü tanıtmanıza olanak tanır. Bunu nasıl yapacağınızı anlamak kolaydır. Örnek olarak, bir spor kıyafeti kullanacağız. Sizin kıyafetlerinizle spor yapan birinin resmini yayınlayabilir ve ardından kıyafetin her bir parçasını, beraberinde gelen ürünün bağlantısıyla vurgulayabilirsiniz.

Resim Reklamlar

Resim Reklamları kullanırsanız, reklam olarak öne çıkmayan bir reklam yapabilirsiniz.

Ulaşmak istediğiniz kullanıcılar, Resim Reklamınızı akışlarında göreceklerdir.

Reklamınızı herhangi bir gönderi gibi gösterirseniz, göze çarpmayacaktır.

Potansiyel müşterilere işletmeniz hakkında bilgi vermek için ideal!

Kaydırmalı Instagram Reklamları

Dönen Reklamlar, Resim Reklamlarla hemen hemen aynı şekilde çalışır.

Ancak çok önemli bir fark var: Carousel Ads ile aynı anda birden fazla fotoğraf yayınlayabilirsiniz.

Bunları doğru yerlere koyarak potansiyel müşterilere sizden neler bekleyebileceklerini gösterirsiniz.

Dinamik Instagram Reklamcılığı

Bu reklam türü, potansiyel müşterilerinizin internette yaptıklarına göre değişir.

Bu Instagram kullanıcısının geçmişte neler yaptığına bakarak dinamik bir reklam oluşturabilirsiniz.

Burada, bir kullanıcıya web sitenizde daha önce bakmış olduğu bir ürünü gösterirsiniz. Bu, onlara sizden bir şey satın almaları için fazladan bir neden verir.

Hikaye Reklamları

Instagram’a yalnızca Akışta değil, Hikayeler adı verilen farklı bir modda da reklam koyabilirsiniz.

İnsanlar reklamlar arasında gezinirken sizin reklamınızı göreceklerdir.

Bir Hikaye Reklamında, izleyici ekranı yukarı kaydırarak doğrudan web sitenize veya ürün sayfanıza gidebilir.

Hikayeler çok etkili reklamlardır çünkü ilk başta reklam oldukları her zaman net değildir.

Video Instagram Ads

Bir resimden daha fazlasını istiyorsanız, Video Reklamlar iyi bir seçimdir.

Teorik olarak, bu bir Resim Reklam ile aynıdır. Tek fark, fotoğraf veya görsel yerine ürün, hizmet veya şirketinizin videosunu göstermenizdir.

Bir video reklamla daha fazlasını gösterebilirsiniz, böylece resimli reklama göre birkaç seçeneğiniz daha olur.

Instagram Reklamlarıyla Müşterilerinizi Hedefleyin

Yaş? Konum? Davranış? Cinsiyet?

Instagram ve Facebook’ta müşterilerinizi hedeflemek istediğiniz temel ne olursa olsun, bunu sizin için yapabiliriz.

Bu, Facebook Business Manager Hesabı aracılığıyla yapılır.

Bu hedefleme seçeneklerini doldurarak, Instagram Reklamları ve Facebook Reklamları çok daha etkili hale gelir ve müşteri kitlenize göre daraltılır.

Instagram Reklamlarına Harekete Geçirici Mesaj (CTA) Ekleme

SEO Firması olarak Instagram Reklamlarınıza CTA seçeneğini eklememize izin vermenizi önemle tavsiye ederiz.

Hala Instagram Eklentisinde Harekete Geçirici Mesajın ne olduğunu merak ediyorsanız, size anlatalım.

Bunlar, Instagram Reklam İzleyicilerinizin tıklayabileceği ve işlem yapabileceği düğmelerdir, örneğin, işte bazı CTA seçenekleri:

  • Kaydol: Müşteriler buna tıkladığında, kayıt sayfasına yönlendirilirler. Bir haber bülteni için reklam yapıyorsanız bu iyidir.
  • Mağaza: Bir müşteri, Instagram reklamınızda gördüğü ürünü beğenirse, doğrudan ürün satın alma sayfasına yönlendirilebilir.
  • İletişim: Reklamı görüntüleyenleri, hizmetinizi veya ürününüzü daha fazla açıklayabilmeniz için sizinle doğrudan iletişime geçmeye yönlendirmek.
  • Daha Fazla Görüntüle: Kaydırmalı veya Koleksiyon Instagram Reklamları için uygundur.

Instagram Reklam İpuçları

Instagram Reklamları, doğru şekilde kullanıldığı takdirde oldukça başarılı olan bir araçtır. Bu başarı faktörünün sizin için de kullanılabilmesi için size birkaç ipucu vermek istiyoruz:

  • Çapraz medya ile çalışın: Tek bir sosyal medya platformuna bağlı kalmayın. Instagram ve diğer platformlarda reklam verin. Günümüzde birden fazla platformu birbirine bağlamak çok daha kolay ve ne kadar çok kanalda aktif olursanız, markanız o kadar fazla görünürlük elde eder.
  • Görsellere Odaklanın: Instagram’da reklam vermek yalnızca Görsellere odaklanır. Güçlü ve çekici görseller ile reklamlarınız tıklanacak ve etkili olacaktır.
  • Mükemmel Zamanlama: Olan her şeyle güncel görün. Noel ise, alakalı bir şeye ilan verin. Kullanıcılar aktif olduğunuzu ve döngüde olduğunuzu bilecekler. Sonuçta, Sosyal medya tamamen trendlerle ilgilidir.

BEST 4 SEO ile Instagram Reklamcılığı

Peki, Instagram Reklam Hizmetlerimizin Markanızın dijital büyümesini gerçekleştirmesini istiyor musunuz?

Size yardımcı olmaktan mutluluk duyarız!

Best 4 SEO’nun Instagram Reklam Hizmetlerini kullanarak şeffaf ve etkili bir işbirliği sağlıyorsunuz.

Kulağa hoş geliyorsa hemen bize ulaşın!

Instagram Reklamlarıyla İlgili SSS

Hangi Instagram Reklamları En İyisidir?

Hangi Instagram Reklamlarının en iyi olduğunu belirlemek zordur. Bu, içinde bulunduğunuz iş sektörüne ve hedeflediğiniz müşterilere bağlıdır. Reklamınıza bir CTA özelliği (harekete geçirmek için tıklayın) eklemeniz gerekip gerekmediğini değerlendirmek önemlidir ve kesinlikle Instagram Reklamları görsel olarak göze hitap etmelidir.

Instagram Reklamcılığının maliyeti nedir?

Instagram Reklam Maliyetleri, teklif verme stratejinize göre değişir. Tıklama başına ödeme yaparsınız veya mil başına maliyet (1000 görüntüleme başına) veya beğeni başına ücret ödersiniz.

Facebook Hesabınız olmadan Instagram’da Reklam Verebilir misiniz?

Evet, Facebook Hesabınız olmadan da Instagram’da Reklam verebilirsiniz ancak çapraz medya reklamı çok daha etkili olduğu için önerilmez.

Instagram Reklam hizmetlerinin faydaları nelerdir?

Instagram reklam hizmetleri birçok hedefleme seçeneği sunar, bütçe dostudur, kısadır ve bu da izleyicileri daha az rahatsız eder, çekicidir ve daha fazla müşteri katılımına yol açabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilir.

Danışmanlık Alın!

5307767430

Web Siteniz İçin Fiyat Teklifi ve Ücretsiz SEO Analizi Almak İçin Bize Ulaşın.

Tags: Instagram Reklamcılığı SEO

amani itani

Amani's exceptional abilities in both SEO and content creation have earned her a reputation as a top-notch SEO Specialist. Her unwavering commitment to delivering outstanding results for clients, coupled with her creative talent, has allowed her to thrive in her role and make a significant impact in the realm of online content creation. With her passion for creating high-quality content and her deep understanding of SEO, Amani continues to be an invaluable asset to the Best 4 SEO team, driving success and achieving remarkable outcomes for the clients she serves.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir