WEB SİTESİ SIRALAMASI İÇİN SEO SIRALAMA ARAÇLARI Ocak 9, 2023

Web Sitesi Sıralaması İçin SEO Sıralama Araçları

Yeni bir web sitesi başlattığınızda ve SEO uygulamaları yaptığınızda veya bizimki gibi şirketlerden SEO Hizmetleri veya Dijital Pazarlama Hizmetleri kullandığınızda, örneğin En İyi SEO, çok önemli olan bir şey var, Web Sitesi Sıralamanızı izlemek.

SEO Rank Concept

Bunu yapmak için, Web Sitesi Sıralaması gelişiminizi izlemek ve rakiplerinizi takip etmek ve ayrıca SEO uygulamalarınızın etkili olup olmadığını öğrenmek için kullanılabilecek birkaç yararlı SEO Sıralaması aracı çevrimiçi olarak mevcuttur.

Bugün, mevcut en iyi 5 SEO Sıralama aracını tartışacağız.

1-SiteChecker

SiteChecker, web sitenizin sıralamasını ve performansını izlemenize yardımcı olan en iyi sıralama yazılımlarından biridir. Elbette, sıralama takibi dışında, anahtar kelime araştırma araçları veya bağlantı denetleyicileri gibi gerekli SEO özelliklerine sahiptir. Ancak, Web Sitesi Sıralaması özelliklerinden bahsedelim:

  • Web sitenizin 4 arama motorundaki sıralamasını izleyin (Google, Bing, Yahoo ve Yandex)
  • SERP’lerdeki konum güncellemelerini kontrol edin
  • Web sitenizin belirli bir bölge veya şehirdeki sıralamasını kontrol edin
  • Mobil cihazlarda web sitenizin sıralamasını kontrol edin
  • PDF raporları ve SERP geçmişi
  • Sıralama potansiyeli olan anahtar kelimeleri bulun

2-SerpStat

SerpStat, pazarlamacılar ve SEO uzmanları ile dijital pazarlama ajansları ve hatta işletmeler için kullanışlı bir SEO sıralama aracıdır. Anahtar kelime araştırması, API, bağlantı kontrolü ve diğer SEO Araçları dışında, aşağıdaki SEO sıralama özelliklerine sahiptir:

  • Belirli bir coğrafi alandaki belirli bir anahtar kelime için web sitenizin sıralamasını kontrol edin
  • Organik anahtar kelimeler için konumu kontrol edin
  • Ücretli anahtar kelimeler için konumu kontrol edin
  • Anahtar kelimeler için rakiplerinizin sıralamasını takip edin
  • Sıralamanızı mobil cihazlarda takip edin
  • Günlük sıralama güncellemeleri

3-SE Ranking

SE Ranking, öncelikle anahtar kelimelere odaklanan bir SEO paket yazılımıdır. Anahtar kelime sıralaması, her pazarlamacı, SEO uzmanı, işletme veya web sitesi sahibinin ana odak noktasıdır. Öyleyse SE Ranking’deki sıralama özelliklerini görelim:

  • Web sitenizin Google, YouTube, Yahoo, Bing, Yandex ve diğer Arama Motorlarındaki sıralamasını kontrol edin
  • Belirli bir konumdaki anahtar kelimeler için konumunuzu kontrol edin
  • Anahtar kelimeler için rakiplerinizin sıralamasını izleyin
  • Anahtar kelime sıralamanızı rakiplerinizle karşılaştıran ayrıntılı raporlar alın
  • SEO Sıralama Raporları

4-SERPWatcher

SERPWatcher, KW Finder kullanarak anahtar kelime analizine de odaklanan bir sıralama aracıdır. Bununla ilgili en iyi şey, hem yeni başlayanlar hem de uzmanlar için uygun olmasıdır. Web sitenizin sıralamasını iyileştirmek ve izlemek için neler sunduğuna bir göz atalım.

  • Son 24 saat içindeki anahtar kelime sıralaması
  • Sıralayabileceğiniz ilgili anahtar kelimeleri bulun
  • Rakiplerinizin anahtar kelimelerini ve her biri için sıralamalarını bulun
  • 50.000’den fazla konum ve mobil cihazlar için de anahtar kelime sıralamanızı takip edin
  • Web sitenizin URL’lerini analiz edin

5-RankTracker

Adı, RankTracker’ın yalnızca sıralama analizi için olduğunu öne sürse de, anahtar kelime bulucu, geri bağlantı denetleyicisi, denetim vb. gibi birkaç yararlı SEO aracına sahiptir. Ancak bugün sıralamaya odaklandığımız için RankTracker’ın neler sunduğuna bir göz atalım.

  • Sıralamanızı Google, Bing, Yahoo ve Yandex’de takip edin
  • Sıralamanızı yalnızca masaüstü bilgisayarlar için değil, mobil cihazlar için takip edin
  • Sıralamak için anahtar kelime rekabetini kontrol edin
  • Sıralamanızı engelleyen sorunları tespit edin
  • Birden çok dilde anahtar kelimeleri izleyin
  • RankTracker’ın devasa anahtar kelime veritabanıyla sıralanacak yeni anahtar kelimeleri keşfedin

Daha Fazla Sıralama Aracı

Her ne kadar sadece 5 sıralama aracından bahsetmiş olsak da, bir o kadar iyi olan birkaç araç var, hangi aracı seçeceğinize gelince, bu işinizin büyüklüğüne ve SEO açısından hangi seviyede olduğunuza bağlıdır ve çoğu daha da önemlisi, bütçeniz.

İşte kontrol edebileceğiniz diğer sıralama araçları:

Website Ranking Concept
  • HubSpot Website Grader: Web sitenizin ana sayfasını tarar ve size bir puan ve onu nasıl geliştireceğiniz konusunda öneriler verir. Ortalama web sitesi puanı %67’dir.
  • Google Arama Konsolu: Bu, web sitenizin genel konumunu ve belirli anahtar kelimeler ve ülkeler için konumunu gösterir. Web sitenizdeki belirli bir sayfanın konumunu bile kontrol edebilirsiniz. Bu, bu SEO sıralama aracının birçok özelliğinden sadece biridir.
  • Google Analytics: Tam olarak bir SEO sıralama aracı olmasa da Google Analytics size web siteniz hakkında tam bir rapor verir.
  • UpCity Ücretsiz SEO Karnesi: Her arama motorunda ilk 10’a, ilk 30’a, ilk 100’e girip girmediğinizi ve web sitenizin ortalama puanını verir.
  • İnternet Pazarlama Ninjaları: SEO sıralama çözümleri de dahil olmak üzere birçok SEO hizmeti sunarlar. Sıralamanızın neden düştüğünü ve yeniden zirveye çıkmak için neler yapabileceğinizi keşfetmenize yardımcı olurlar.
  • Bing Web Yöneticisi: Bu, temel olarak Microsoft tarafından Bing Arama Motoru için Google Arama Konsolu sürümüdür. Sıraladığınız anahtar kelimeleri, geri bağlantılarınızı, SEO hatalarını vb. kontrol edebilirsiniz.
  • Google Trendler: Web sitenizi sıralamaz, ancak her coğrafi konumdaki en son trend olan anahtar kelimeleri sıralar, bu da konuları ve anahtar kelimeleri daha iyi bulmanıza yardımcı olur.
  • Seolyzer: Google’ın taramasını beklemeden web sitenizin SEO performansını gerçek zamanlı olarak analiz etmenize yardımcı olur.
  • SEOquake: İstediğiniz web sitesinde SEO raporu özeti verir ve hatalarını teşhis eder. Rekabeti kontrol etmek de iyidir.
  • Seobility: Geri bağlantı analizinden bağlantı oluşturma araçlarına ve sıralama takibine kadar SEO denetimi sağlar.
  • Ahrefs: Dünya genelinde 200’den fazla ülkede belirli anahtar kelimeler için sıralamanızın neresinde olduğunuzu görün ve alan adı sıralamanızı öğrenin.
  • SEMrush: Her anahtar kelime için web sitenizin sıralamasını takip edin ve bunu rakiplerinizle karşılaştırın ve ilerlemenizi takip edin.
  • GrowthBar: Web sitenizin sıralamasını yükseltmeye yardımcı olan bir SEO aracıdır. Size öneriler ve çözümler sunmak için yapay zekaya büyük ölçüde güvenir. Elbette, her bir anahtar kelime için sıralamanızı takip edebilirsiniz.
  • Woorank: Belirli bir açıdan neden iyi puan almadığınızı belirlemenin yanı sıra web sitenizin genel puanını verir ve sizin için doğru olanı önerir.
  • Moz Pro: Hepsi bir arada bir SEO sıralama aracıdır. Pek çok özelliğinden biri, web sitenizin mobil ve masaüstü cihazlar için sıralamasını göstermek ve bunları izlemektir.
  • Screaming Frog SEO Spider: Web sitelerinizin sayfalarını tarayan ve onlarla ilgili sorunları teşhis eden bir SEO aracıdır. Uzun URL’ler, eksik başlıklar gibi…
  • SpyFu: Site sıralamasının geçmişini ve ilerlemesini takip etme dahil birçok özelliğe sahip bir SEO sıralama aracı. SpyFu, Ahrefs ve SemRush ile karşılaştırılabilir, hepsi bir arada bir SEO aracıdır.
  • Seomater: Web sitenizi tarar ve web sitenizin SEO’suna, iç bağlantılarına, HTML etiketlerine, geri bağlantılarına, sayfa hızına, mobil kullanılabilirliğine, organik varlığına, içerik kalitesine ve daha fazlasına dayanan kapsamlı bir rapor sunar.
  • ContentKing: Web sitenizin EO performansını gerçek zamanlı olarak yönetir. Bu, aldığınız raporların web sitenize dayalı olduğu anlamına gelir; dün, bir hafta önce değil, şu anda.

SEO Sıralama Faktörleri

Artık en iyi SEO sıralama araçlarının ne olduğunu bildiğinize göre, web sitenizi sıralarken arama motorlarının hangi faktörleri dikkate aldığını bilmelisiniz:

  1. Kaliteli ve bilgilendirici içerik: Okuyucuların arama amacına uygun içerikler yazmalısınız. Anahtar kelimeleri rastgele doldurmadan tutarlı bir şekilde dahil ederken, iyi yazılmış ve okuyucuların ilgisini çekmelidir. Bu, içeriğinizin kalitesini önemli ölçüde azaltır.
  2. Sayfa İçi SEO: İçeriğinizin başında anahtar kelimeye yer vermeli ve anahtar kelime yoğunluğunu doğru seçmelisiniz. Ayrıca sayfa başlığına, SEO başlığına ve Meta açıklamasına ekleyin. İçeriği daha okunaklı hale getirmek için içindekiler tablosunu, madde işaretlerini ve kısa paragrafları kullanın. Resim/video eklemeyi unutmayın.
  3. Geri Bağlantılar: Web sitenizin alan adı sıralaması yüksek (50+) web sitelerinden ne kadar çok geri bağlantısı varsa, SEO performansı o kadar iyi olur.
  4. Dahili Bağlantılar: Bu, arama motorlarının incelediği en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Her sayfaya mantıksal olarak yerleştirilmiş dahili bağlantılara sahip olmalısınız.
  5. Yükleme Hızı: Sayfanızın hızlı bir şekilde yüklenmesi yakındır. Kullanıcılar, yalnızca bir sayfanın yüklenmesi için 5 saniye beklemeye olan ilgilerini kaybederler. Hatta bu sayfa onların tüm sorunlarını çözmüş olurdu. Bunu bilmiyorlar; tek bildikleri, yüklemenin çok uzun sürdüğü ve zahmete değmeyeceği.
  6. Güvenlik – HTTPS: En önemli SEO sıralama faktörlerinden biri olmasa da, web sitenizin ziyaretçilerinin verilerini güvence altına almak için şifreleme onlara bir güven duygusu verecektir.
  7. Şema: Bunlar, web sitenizin Google Snippet’lerinde öne çıkarılması için iyidir. Bunlar ”Sıkça Sorulan Sorular Şeması” veya ”Nasıl Adım Atılır Şeması” ve diğerleri olabilir.
  8. Mobil Uyumluluk: 2015 yılında Google, çoğu kullanıcı web sitesine akıllı telefonlarından veya tabletlerinden eriştiği için mobil uyumluluğun önemli bir SEO sıralama faktörü olacağını duyurdu.

SEO Sıralama Araçları: Son Söz

SEO Sıralama Araçları, web sitenizi geliştirmeniz ve Arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı engelleyen SEO sorunlarını teşhis etmeniz için iyi bir rehberdir.

Ayrıca, rakiplerinize kıyasla sıralamanızı takip etmek için iyi araçlardır.

Ancak, tüm Arama Motoru Optimizasyonu yönlerinde olduğu gibi, her şey değiş tokuş halindedir ve her zaman güncellenmektedir.

Burada tartışılan SEO sıralama faktörleri gelecekte farklılık gösterebilir ve hatta bazıları geçerliliğini yitirebilir.

İşin püf noktası, tüm SEO sıralama faktörleriyle her zaman güncel kalmak ve web sitenizde buna göre size yardımcı olacak en iyi SEO sıralama araçlarını seçmektir.

Tags: SEO SEO Sıralama Araçları SEO Sıralaması

gülistan ekinci

Gülistan Ekinci is a talented backlink expert who has been working for Best 4 SEO since 2020. In her role, she is responsible for securing high-quality backlinks for the company's clients, helping to improve their search engine rankings and visibility online. With a deep understanding of search engine optimization techniques and a keen eye for detail, Gülistan has proven herself to be a valuable asset to the Best 4 SEO team. Her commitment to delivering results for clients and her passion for staying up-to-date with the latest industry developments have helped her to excel in her role and establish herself as a leader in the field of backlink management.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir